Tydzień wrażeń: w branży prasowej według Rafała Oracza

RFA
opublikowano: 08-12-2008, 00:00

Nie powinniśmy się martwić o przyszłość polskiej prasy biznesowej — w kontekście ostatnich wydarzeń. Zamknięcie "Manager Magazine" nie jest zbyt zaskakujące. Ten tytuł już od dłuższego czasu szukał swojego profilu... Decyzja rządu o sprzedaży udziałów w "Rzeczpospolitej" również mnie nie zdziwiła. Na pewno znajdzie się wielu chętnych.

Sytuacja na rynku się zmienia — to normalne. Nie dopatrywałbym się tutaj końca prasy biznesowej, raczej okresu przejściowego. Można to nazwać weryfikacją. Przyszły rok będzie czasem testów. Wydawcy poszukają pomysłu na to, co robić z ich tytułami. Muszą sobie odpowiedzieć na pytania: czy zmienić formułę, zwiększyć cenę, dorzucić nowe dodatki?

Muszą znaleźć sposoby na pozyskanie nowych czytelników i jednocześnie zatrzymanie dotychczasowych. Prawdopodobnie zaczną też poszukiwać nowych, możliwie niezagospodarowanych, segmentów na rynku.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: RFA

Polecane