U kogo chcielibyśmy pracować Znani na rynku pracy

DCZ
18-03-2011, 00:00

TVN, Toyota Motor Manufacturing Poland i Vattenfall to najbardziej atrakcyjni pracodawcy według kandydatów do pracy.

TVN, Toyota Motor Manufacturing Poland i Vattenfall to najbardziej atrakcyjni pracodawcy według kandydatów do pracy.

Randstad zapytał 7000 osób — uczących, pracujących i szukających pracy — o ich opinie na temat wizerunku 150 największych polskich pracodawców (wg rankingu "Polityki"). 72 proc. wskazało, że najważniejsze przy wyborze pracy jest wysokie wynagrodzenie. Wśród pięciu najważniejszych spraw są też: przyjazna atmosfera pracy (59 proc.), stabilność zatrudnienia (55 proc.), stabilna sytuacja finansowa firmy (49 proc.) i interesująca praca (45 proc.).

Inne preferencje dotyczące pracodawcy mają kobiety i mężczyźni. Panie częściej wskazują przyjazną atmosferę w firmie, zachowanie równowagi między pracą a życiem osobistym oraz szkolenia. Z kolei dla mężczyzn zdecydowanie ważniejsze jest m.in. silne kierownictwo i firmy oferujące produkty wysokiej jakości.

Wraz z wiekiem pracownika rośnie też znaczenie stabilności finansowej i bezpieczeństwa zatrudnienia. Maleje za to znaczenie wysokości wynagrodzenia, atmosfery w pracy i możliwości rozwoju zawodowego. Lepiej wykształceni pracownicy cenią pracodawców, którzy oferują interesującą pracę i zapewniają równowagę między życiem prywatnym a zawodowym. Dla osób z niższym wykształceniem największe znaczenie ma stabilność zatrudnienia

Najatrakcyjniejszą dla pracowników branżą jest energetyka i ciepłownictwo. Wskazała ją połowa respondentów. Tuż za nią plasują się motoryzacja (48 proc.) i przemysł elektrotechniczny (45 proc.). Ankietowani cenią je przede wszystkim za to, że to branże przyszłościowe i dają stabilność zatrudnienia.

Randstad po raz pierwszy zbadał w Polsce wizerunek pracodawców. W krajach Europy Zachodniej robi to od wielu lat.

— Firmy z kapitałem zagranicznym zabiegały o wyniki przeprowadzonych przez nas ankiet, ale dawne przedsiębiorstwa państwowe mało one interesowały. Niestety, świadomość ważności kształtowania własnego wizerunku na rynku pracy i tego, że jest on istotny w doborze pracowników w niektórych firmach jest bardzo niska — ubolewa Kajetan Słonina z Randstad.

Znani na rynku pracy

Na podstawie ankiety Randstad przedstawił także 20 najlepiej znanych firm. Są to: Poczta Polska, TP SA, Cyfrowy Polsat, Żywiec, PKN Orlen, Żabka Polska, Telewizja Polska, PKP Polskie Linie Kolejowe, TVN, Rossmann SDP, Netia, Suchan Polska, Kolporter, Ruch, Nestle, Canal + Cyfrowy, Avon Operations Polska, Lotos, Black Red White, Danone.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: DCZ

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Kariera / U kogo chcielibyśmy pracować Znani na rynku pracy