Uber umacnia się w Meksyku

opublikowano: 18-07-2018, 14:06

Uber Technologies, od czasu uruchomienia swojej usługi w Meksyku w 2013 r. zainwestował na tamtejszym rynku ponad 500 mln USD, donosi Reuters. Podkreśla to znaczenie tego kraju dla firmy, która świadczy usługi przewozowe po konkurencyjnych stawkach.

Liczba ta obejmuje składki na rzecz rządowych funduszy na rzecz mobilności, projekty "odpowiedzialności społecznej" i nieokreślone wydatki na bezpieczeństwo.

Uber
Zobacz więcej

Uber fot. Toby Melville_Reuters_Forum

Podczas gdy Uber konfrontuje się z europejskimi nadzorcami rynku i zwiększoną konkurencją w Azji i Stanach Zjednoczonych, Meksyk, druga pod względem wielkości gospodarka Ameryki Łacińskiej, stanowi szansę dla firmy na ustanowienie bezpiecznego przyczółka na ważnym rynku.

Uber nie może być jednak pewny swojego biznesu w Meksyku, który musi szybko rozwijać, gdyż odczuwa rosnącą presję ze strony wchodzącego na tamten rynek chińskiego giganta, Didi Chuxing Technology. Firma z Państwa Środka w kwietniu rozpoczęła działalność w centralnym meksykańskim mieście Toluca i ogłosiła ekspansję na kolejne miasta.

Uber poinformował również, że przebuduje swoje meksykańskie centra wsparcia, a także da kierowcom w Meksyku możliwość przekazywania kierowców za pośrednictwem aplikacji mobilnej.

Meksyk jest czwartym co do wielkości krajem w portfolio Ubera pod względem liczby jazd, plasując się za Stanami Zjednoczonymi, Brazylią i Indiami.

Firma działa w 21 z 32 stanów w Meksyku, gdyż w pozostałych istniejące przepisy są niekorzystne dla firm świadczących usługi parataksówkarskie – powiedział Federico Ranero, dyrektor generalny Uber w Meksyku.

 

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Tadeusz Stasiuk, Bloomberg

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Transport i logistyka / Uber umacnia się w Meksyku