Udany biznes bez gotówki

opublikowano: 22-11-2018, 22:00

Nowoczesne formy płatności pomagają MŚP zdobywać klientów i rozwijać działalność.

Polscy przedsiębiorcy rozumieją, że płatności bezgotówkowe są już powszechnym standardem, a nie tylko dodatkową opcją — czytamy w najnowszym badaniu „Przedsiębiorca w bezgotówkowym świecie”, zrealizowanym przez Mastercard. 37 proc. ankietowanych skłania do instalacji terminala chęć budowy firmy nowoczesnej i podążającej za aktualnymi trendami. Ponadto co piąty przedsiębiorca traktuje udostępnienie klientom możliwości płacenia kartą jako część modelu biznesowego firmy,a niemal co trzeci decyduje się na instalacje terminalu od początku prowadzenia działalności.

A wszystko przez to, że konsumenci coraz częściej wybierają płatności z użyciem terminala. Już 49 proc. polskich przedsiębiorców zauważyło, że w ciągu ostatniego roku liczba transakcji dokonywanych przez klientów kartą wzrosła. Ów trend jest widoczny również w sektorze MŚP — dla co piątej firmy płatność kartą stanowi od 40 do 60 proc. obrotów przedsiębiorstwa w miesiącu, a u co trzeciej — od 21 do 40 proc.

Mali przedsiębiorcy coraz częściej odchodzą również od narzucania minimalnej wartości zakupów, za które klient może zapłacić kartą. Dziś aż 87 proc. ankietowanych nie ustala żadnych limitów. Warto zauważyć, że przedsiębiorcy decydują się na akceptację płatności bezgotówkowych również dlatego, że przynosi im to wymierne korzyści w postaci wyższych przychodów. Dla 49 proc. posiadanie terminala wpłynęło na rozwój biznesu — zwiększyła się liczba klientów odwiedzających sklep, a także ilość produktów, które wkładają do koszyków.

Warto zauważyć, że obecnie praktycznie wszystkie terminale płatnicze w Polsce obsługują technologię zbliżeniową. Co piąty przedsiębiorca chce wprowadzenia kolejnych innowacji, takich jak terminale mobilne mPOS czy rozwiązania oparte na biometrii.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Paulina Kostro

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

MSP

Puls Biznesu

Gospodarka / Udany biznes bez gotówki