Unicef Polska wybrał start-upy

Organizacja pomocowa zorganizowała konkurs pomysłów, przypominający słynne telewizyjne show „Dragon’s Den”. Udało się złowić perełki

Quantum CX i Activy wygrały pierwszą edycję Digital Fundraising Competition zorganizowanego przez UNICEF Polska w ramach Ambasady Dobrej Woli, czyli stworzonej niedawno platformy współpracy z biznesem, szczególnie w zakresie wykorzystania nowych technologii w działalności charytatywnej. Dla UNICEF Polska to kuźnia pomysłów, dla start-upów — szansa na pokazanie pomysłów za granicą.

UNICEF Polska powołał Ambasadę Dobrej Woli na początku tego roku.
Platforma jest pierwszym w tej części Europy hubem innowacyjnej dobroczynności
i ma pomóc biznesowi w angażowaniu się w działalność pomocową. Z tej inicjatywy
zrodził się konkurs dla start-upów, który przyciągnął do jury ekspertów, a do
startu ciekawe firmy.
Zobacz więcej

PIERWSZE DZIECKO:

UNICEF Polska powołał Ambasadę Dobrej Woli na początku tego roku. Platforma jest pierwszym w tej części Europy hubem innowacyjnej dobroczynności i ma pomóc biznesowi w angażowaniu się w działalność pomocową. Z tej inicjatywy zrodził się konkurs dla start-upów, który przyciągnął do jury ekspertów, a do startu ciekawe firmy.

— Informacje o zwycięstwie Activy zyskały sporą popularność w mediach społecznościowych, co świadczy o tym, że UNICEF jest bardzo rozpoznawalną marką, a ludzie pozytywnie postrzegają naszą współpracę — mówi Paweł Chruszczewski, specjalista ds. fundraisingu biznesowego w UNICEF Polska.

Przywołuje dane, z których wynika, że 92 proc. osób w Polsce zna Fundusz Narodów Zjednoczonych na rzecz Dzieci i wie, czym się on zajmuje. Co więcej — organizacja jest obecna w 190 krajach. Umowy ze zwycięzcami podpisane zostaną w najbliższych tygodniach. Później pomysły będą wdrażane w Polsce i kolejnych krajach.

— Zaskoczyło mnie to, jak niewiele jest w Polsce płaszczyzn współpracy NGO-sów ze start-upami, choć na przykład w USA jest to codzienność. Tam wiele firm oferuje na swoje produkty zniżki dla organizacji pozarządowych. Przyznam, że wcześniej nie zdawałem sobie do końca sprawy z tego, że taka współpraca może być korzystna dla obu stron — mówi Paweł Michalski, partner w klubie inwestorów prywatnych COBIN Angels i jeden z jurorów konkursu.

Quantum CX opracował technologię, która polega na umieszczaniu w punktach obsługi klienta specjalnych sensorów, które wyłapują uśmiech klienta i obsługującego go pracownika. Każdy wyłapany przez system uśmiech to drobna kwota przekazana na szczytny cel. Activy natomiast stworzył aplikację pomagającą organizować rowerowe konkursy, na przykład dla pracowników firmy. Przy okazji można zbierać fundusze na pomoc potrzebującym.

— Chcemy, aby prosty nawyk: uśmiechu do drugiego człowieka, zmienił kształt relacji międzyludzkich, zwłaszcza w Polsce. Współpraca z taką organizacją, jak UNICEF jest dla nas trampoliną i mamy nadzieję, że więcej osób zobaczy, jakie korzyści może dać uśmiech — tłumaczy Bartosz Rychlicki, prezes Quantum.

Igor Pielas, prezes Activy, twierdzi, że połączenie jazdy rowerem z przekazywaniem pieniędzy na cele dobroczynne jest skuteczną formą budowania nawyku aktywności fizycznej. Start-up organizował już takie zbiórki w ramach firmowych wyzwań rowerowych, ale teraz zintegruje swoje działania biznesowe z UNICEF-em. Twierdzi, że to zgodne z jego motto, które brzmi: „Do well and do good”.

— Zależy nam na współpracy typu win-win ze stałą stopą zwrotu z inwestycji w działania fundraisingowe. Naszym głównym celem jest rozwijanie globalnego produktu, a UNICEF jest marką, która jest znana i szanowana na całym świecie, więc pozwoli nam skalować produkt za granicą. Im lepsze wyniki biznesowe generujemy, tym więcej darowizn pozyskujemy — podkreśla Igor Pielas.

Na taki zasięg chrapkę miało więcej polskich start-upów. Zgłoszenia nadesłało 37, z których UNICEF Polska razem z ekspertami wybrał do finału 10. Podczas decydującego spotkania w Brain Embassy, jednym z warszawskich biur coworkingowych, przedstawiciele start-upów mieli po 10 minut na prezentację swojego rozwiązania. Później przez pięć minut odpowiadali na pytania jury.

— Technologie zmieniają biznes, ale zmieniają też organizacje pozarządowe, natomiast żeby docierać do darczyńców i angażować ich w swoje działania, potrzeba dziś personalizacji doświadczeń, wykorzystania danych i budowania partnerstwa — mówi Tomasz Rudolf, współtwórca i prezes The Heart Warsaw, centrum współpracy start-upów i korporacji.

Oprócz Tomasza Rudolfa i Pawła Michalskiego pomysły oceniali także: Michał Jaskólski, współzałożyciel MZN Property, Daniel Jastrun, partner w kancelarii Maruta-Wachta, Elżbieta Wojciechowska, dyrektor programowa Fundacji Digital University, oraz Magdalena Malinowska, dyrektor ds. fundraisingu UNICEF Polska.

Sprawdź program Innovation&Design Management Conference, 29-30 sierpnia 2019, Warszawa >>

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Łukasz Ostruszka

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu