Oficjalne zapytanie UOKiK ma związek ze skargami, jakie napływają do Urzędu od polskich odbiorców telewizji. Najwięcej z nich dotyczy jakości sygnału nadawanego przez płatny serwis IPLA (transmisje są zrywane, reklamacje nieuwzględniane). Inne skargi dotyczyły blokowania zwykle ogólnodostępnych kanałów niemieckich, w których można oglądać mecze bezpłatnie, oraz wprowadzania klientów w błąd. Cyfrowy Polsat miał informować klientów, że posiadanie pełnej oferty kanałów sportowych Cyfrowego Polsatu oznaczać będzie bezpłatny dostęp do transmisji wszystkich meczów Mistrzostw Europy.
Urząd zwrócił się również do Telewizji Polsat z zapytaniem dotyczącym warunków ofert na publiczne odtwarzanie transmisji z turnieju. UOKIK sprawdza m.in. sposób kalkulacji opłat żądanych od miast, które chciały zaoferować mieszkańcom oglądanie transmisji w strefach kibica.



Jeśli Polsat odpowie Urzędowi na zapytanie, wówczas UOKiK zdecyduje o dalszych działaniach wobec spółki. Możliwa jest nawet kara finansowa w maksymalnej wysokości 10 proc. obrotu w roku poprzedzającym wydanie decyzji.