UOKiK ukarał BRE Bank i Sygma Bank

DI
04-03-2014, 09:54

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumenta nałożył kary finansowe na BRE Bank i Sygma Bank za zbyt późne przekazywanie do Biura Informacji Kredytowej informacji o spłacie zobowiązania. BZ WBK zobowiązał się do niezwłocznego korygowania danych w BIK, dlatego uniknął sankcji finansowej.

Na BRE Bank została nałożona kara finansowa 1 550 919 zł, na Sygma Bank 102 572 zł.

- Do UOKiK wpływały skargi konsumentów na opieszałość banków w przekazywaniu informacji o spłacie zobowiązania do BIK. Przykładowo: klient nie uzyskał w zeszłym roku kredytu w ramach programu Rodzina na swoim, ponieważ jeden z banków nie poinformował BIK o tym, że zobowiązanie zostało spłacone. W związku z sygnałami konsumentów, Prezes UOKiK wszczęła postępowania, w których sprawdzała, jak niektóre banki wywiązują się z obowiązku niezwłocznego przekazywania do BIK informacji o spłacie kredytu - informuje UOKiK.

W wyniku postępowań okazało się, że BRE Bank, Sygma Bank i BZ WBK zwlekają z przekazaniem takich danych nawet do 40 dni (Sygma Bank), 45 dni (BRE Bank), 50 dni (BZ WBK).

- W związku z tym, konsument, który spłacił jeden kredyt i chciał zaciągnąć następny mógł nie mieć zdolności kredytowej, ponieważ informacja o jego zadłużeniu nadal widniała w BIK. Klienci nie mieli także świadomości, że informacja o spłacie zadłużenia zostanie przekazana do BIK z takim opóźnieniem - wyjaśnia UOKiK.

Decyzje UOKiK o ukaraniu banków nie są prawomocne, ponieważ BRE Bank oraz Sygma Bank odwołały się do sądu.

 

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: DI

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Banki / UOKiK ukarał BRE Bank i Sygma Bank