Urządzenia biurowe rela tywnie tanieją

Marlena Gałczyńska
26-06-2003, 00:00

Producenci drukarek, kserokopiarek i tzw. kombajnów biurowych dostosowują swoje oferty do potrzeb odbiorców. Polepszają parametry i zwiększają możliwości urządzeń, starając się utrzymać ceny na w miarę stabilnym poziomie. W wyposażaniu biur upowszechniają się urządzenia wielofunkcyjne, skracające czas pracy, ograniczające zużycie papieru i gwarantujące jakość.

Praca biur to niekończąca się eksploatacja papieru. Pewna część tworzonych danych może być zachowana w formie elektronicznej, ale większość trafia do druku. Biura ponoszą olbrzymie koszty eksploatacji urządzeń i zużycia papieru. Dostrzegając ten problem wytwórcy wyposażenia technicznego dla biur coraz częściej stawiają na opracowywanie technologii i produkcję urządzeń wielofunkcyjnych.

— Coraz większą popularność zdobywają rozwiązania cyfrowe. Zaliczają się do nich wielofunkcyjne urządzenia, promowane przez Panasonic pod nazwą Workio, które integrują możliwości kopiarek, skanerów, faksów i terminali e-mail. Urządzenia takie są w rzeczywistości sprzętami sieciowymi. Dzięki temu, że dokument występuje w postaci cyfrowej, można go w łatwy sposób poddać edycji i zamienić w dowolną formę: pliku graficznego, wydruku, faksu itd. Zaletą takich urządzeń jest szybkość działania i wygoda użytkownika. W Polsce dobrze sprzedają się urządzenia wielofunkcyjne, ale z niższej półki cenowej. Oferujmy też nowy biometryczny system kontroli dostępu (np. do danych komputerowych) oparty na analizie tęczówki oka — wylicza Tomasz Rozpędek, szef działu Business Solution Panasonic Polska.

Dystrybutorzy urządzeń wielofunkcyjnych twierdzą, że trudna sytuacja gospodarcza w kraju spowolniła tempo wprowadzania nowych technologii. Na najnowsze rozwiązania stać dużych odbiorców, natomiast mniejsze firmy starają się pracować na dotychczasowym sprzęcie.

— Dystrybuujemy wielofunkcyjne maszyny biurowe firmy Nashuatec. Na rynku istnieje popyt na urządzenia wyposażone w dodatkowe opcje i oprogramowanie, które w optymalny sposób mogą zastępować rozdrobnione, pojedyncze drukarki o wysokich kosztach eksploatacji. Takie rozwiązania to nie tylko oszczędność, ale także wiele nowych, dodatkowych funkcji. Najnowsze urządzenia mają np. możliwość bezpośredniego przesyłania skanu do e-maila z poziomu maszyny, więcej możliwości połączeń w Bluetooth, USB 2.0 czy Wireless LAN, większe twarde dyski itd. Producenci wprowadzając nowe urządzenia nie koncentrują się na zwiększaniu ich szybkości. Ważniejsze są obecnie nowe możliwości urządzeń, szczególnie w dziedzinie wykorzystania elementu wejścia i wyjścia dokumentu w systemach zarządzania firmą czy poszczególnymi jednostkami organizacyjnymi. Takie maszyny nowej generacji to np. Nashuatec model 3545 i 4545. Zainteresowanym klientom proponujemy ponadto nasze autorskie oprogramowanie „Printoscope”, które jest również dystrybuowane w 140 krajach na świecie. Daje ono możliwość monitoringu i kontroli systemów wydruków, a przez to wysokie oszczędności — twierdzi Dariusz Kędziora, dyrektor handlowy wrocławskiej firmy Euroimpex.

Producenci urządzeń do drukowania i powielania dokumentów nie zapominają o mniejszych firmach, które do niedawna nie mogły sobie pozwolić na drogie rozwiązania technologiczne. Nowoczesne urządzenia tworzone dla tego sektora odbiorców gwarantują wysoką jakość, a przy tym mają przystępne ceny.

Canon Polska w dziedzinie drukarek proponuje dwie nowe konkurujące ze sobą technologie.

— Obecnie współzawodniczą ze sobą dwa rodzaje drukarek atramentowych: czteroatramentowe — uniwersalne, i sześcioatramentowe — przeznaczone głównie do druku fotograficznego. Dysponujemy nowymi rozwiązaniami. Technologia I 850 kropki zapewnia fotograficzną jakość druku i dużą szybkość pracy. Stosowana jest w drukarniach biurowych. Z kolei drukarki współgrające z cyfrowymi aparatami fotograficznymi, bez użycia komputera drukują zdjęcia z aparatów cyfrowych. Nowe rozwiązania pojawiły się też w dziedzinie skanerów — wylicza Piotr Bitner z Canon Polska.

Hewlett-Packard Polska również nie zapomniał o ofercie dla niewielkich firm. Wprowadził ostatnio wiele nowych rozwiązań, które pozwalają niewielkim podmiotom wdrożyć zoptymalizowane, kompleksowe technologie przetwarzania obrazu i drukowania. W ten sposób HP realizuje strategię rynkową polegającą na udostępnieniu druku kolorowego praktycznie każdej firmie.

— Wprowadziliśmy na rynek najtańszą serię kolorowych drukarek laserowych (HP Color Laserjet 1500). Cechują się one dużą szybkością i niskim kosztem druku w przeliczeniu na stronę. LaserJet 1500 umożliwia kolorowy druk laserowy również w biurach dysponujących skromnym budżetem, które dotychczas musiały zlecać takie prace firmom zewnętrznym. Obniżyliśmy też pułap cenowy dla drukarek wielkoformatowych. Dla wielu małych firm i biur domowych możliwości druku w formacie A3 były dotychczas ograniczone ze względu na wysoki koszt. Nowa drukarka HP Deskjet 9300 zaspokaja te potrzeby, umożliwiając druk profesjonalny w formacie od A6 do A3 lub nawet większym. Przy czym cena i łatwość użycia tej drukarki są zbliżone do spotykanych dotychczas w urządzeniach do druku w formacie A4 — wyjaśnia Ewa Lis z Hewlett-Packard Polska.

Okiem eksperta

Największym zainteresowaniem cieszą się wielofunkcyjne urządzenia korytarzowe i wysokowydajne drukarki do centralnych ośrodków drukowania. Coraz więcej firm decyduje się na outsourcing procesów drukowania i przetwarzania masowej korespondencji. Wybór rozwiązań z najwyższych półek cenowych bądź tych tańszych zależy tak naprawdę od dostawcy i segmentu rynku, na którym dana firma operuje. Popularny jest sprzęt używany, którego koszt amortyzacji jest znacznie niższy. W nowoczesne urządzenia zaopatrują się firmy ubezpieczeniowe, administracja publiczna, zakłady przemysłowe, czyli firmy zatrudniające setki ludzi bądź specjalizujące się w drukowaniu usługowym.

Marek Kozłowski prezes Océ Poland

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marlena Gałczyńska

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Gospodarka / Urządzenia biurowe rela tywnie tanieją