W rezultacie kolejnego spadku, indeks PMI dla chińskiego sektora usług znalazł się na najniższym poziomie od sześciu miesięcy, informuje Reuters.

W oszacowaniu na listopad 2022 r. wskaźnik PMI dla usług w chińskiej gospodarce opracowywany przez Caixin/S&P Global zniżkował do 46,7 pkt z 48,4 pkt w październiku notując trzeci z rzędu spadek i najniższą wartość od maja.
Odczyt okazał się przy tym dużo słabszy od oczekiwań rynku, które zakładały spadek, ale jedynie do 48 pkt.
Wśród najważniejszych powodów spadku ekonomiści wymieniają silny wzrost nowych infekcji Covid-19, które wymusiły wprowadzenie nowych blokach i restrykcji, a to z kolei wpłynęło na popyt i działalność usługową.
Nowe zakażenia Covid-19 osiągnęły rekordowy poziom w listopadzie. Analitycy Nomury oszacowali, że do końca ubiegłego miesiąca obszary objęte blokadą odpowiadały za około ¼ PKB Chin, dławiąc krajową konsumpcję, zakłócając łańcuchy dostaw, a nawet podsycając protesty uliczne w wielu miastach.
Złożony wskaźnik PMI Caixin/S&P, który obejmuje zarówno działalność produkcyjną, jak i usługową, spadł w listopadzie do 47,0 pkt z 48,3 pkt miesiąca wcześniej.