Vistula inwestuje 15 mln zł

Agnieszka Janas
opublikowano: 2001-09-06 00:00

Vistula inwestuje 15 mln zł

Vistula, krakowski producent odzieży, zamierza wydać na rozbudowę sieci firmowej około 15 mln zł. Do końca 2002 r. spółka będzie mieć około 65 sklepów. Firma wprowadzi też na rynek kolekcję damską.

Vistula, producent odzieży z Krakowa, zamierza rozbudować sieć salonów firmowych, która obecnie liczy około 50 punktów. Do końca 2002 r. planuje uruchomienie 15 placówek. Ich koszt wyniesie około 15 mln zł.

Słabość dystrybucji

— Koszt otwarcia jednego sklepu wraz z towarem to wydatek rzędu 1 mln zł. Środki potrzebne na rozbudowę sieci sklepów pochodzić będą z zysków leasingu oraz kredytów. Potrzebujemy nowoczesnych salonów firmowych, ponieważ jest to sposób na dotarcie do zamożnego klienta. Dlatego nowe sklepy otwierane będą w nowoczesnych centrach i galeriach handlowych. Do końca 2001 r. otworzymy prawdopodobnie jeszcze pięć placówek — wyjaśnia Janusz Płocica, prezes Vistuli.

Firmy odzieżowe w ostatnim czasie chętnie inwestują w rozbudowę sieci sprzedaży.

— Na naszym rynku brakuje silnych organizacji handlowych. Dlatego powstaje konieczność tworzenia salonów i centrów dystrybucyjnych przez firmy, które chcą sprzedawać produkty w kraju — wyjaśnia Ryszard Polański, prezes Wólczanki.

Zapełnianie szafy

Rozbudowa sieci ma również związek z wprowadzeniem do obrotu nowej marki. Niedawno spółka zakupiła linię licencyjną odzieży męskiej oraz damskiej Artisti Italiani.

— Marka Artisti Italiani pozwoli spółce na wejście w zupełnie nowy segment odzieży typu casual dla kobiet i mężczyzn — podkreśla Janusz Płocica.

W ciągu pół roku planowane jest rozpoczęcie produkcji linii męskiej tej marki w zakładach spółki. Nie wykluczone jest też rozpoczęcia szycia modeli damskich dla potrzeb polskiego rynku.

Odzież męska produkowana będzie w zakładach Vistuli. W przypadku linii damskiej rozpoczęły się przygotowania do zawarcia współpracy z podwykonawcami.