Vistula na dużym plusie

ANP
opublikowano: 22-03-2013, 10:42

Odzieżowo-jubilerska grupa podała, że w 2012 r. jej przychody wzrosły do 395,5 mln zł (plus 2 proc. r/r). Zysk netto wyniósł 12 mln zł wobec 6 tys. zł r/r. Na piątkowej sesji kurs Vistuli lekko rośnie.

Grzegorz Pilch, prezes Vistuli, w liście do akcjonariuszy napisał, że wypracowany dwucyfrowy poziom zysku netto był zgodny z założeniami spółki i wypracowany mimo trudnej sytuacji w otoczeniu zewnętrznym (obniżeniem popytu konsumpcyjnego).


- Szczególną odporność na oddziaływanie kryzysu wykazały w roku ubiegłym marki Vistula i Wólczanka. Sprzedaż detaliczna tych marek w roku 2012 osiągnęła kilkunastoprocentowe wskaźniki wzrostu, chociaż ogólna powierzchnia handlowa w należącej do nich sieci salonów firmowych, wzrosła bardzo nieznacznie w stosunku do roku 2011 - napisał Grzegorz Pilch.


Dodał, że szczególnie Wólczanka, po raz kolejny poprawiając wyniki, osiągnęła historycznie najlepsze rezultaty w działalności w ramach grupy.
Na plusie była też spółka zależna DCG (luksusowa marka Deni Cler), choć rok dla niej był trudny.


- Osłabienie popytu konsumpcyjnego w roku ubiegłym, szczególnie widoczne w branży jubilerskiej, odbiło się negatywnie na wynikach marki W.KRUK. W naszych założeniach na początku ubiegłego roku, postawiliśmy na zwiększenie zatowarowania salonów, jako główną dźwignię wzrostu przychodów tego segmentu - dodał prezes Vistuli.


Przyznał, że szczególnie wyniki IV kwartału, który jest najważniejszym okresem sprzedażowym w tej branży, były zdecydowanie poniżej oczekiwań, a w konsekwencji wypracowany wynik operacyjny segmentu jubilerskiego jest ciągle daleki od potencjału marki W.KRUK.


W 2012 r. otwarto w ramach grupy kapitałowej 23 salony i stoiska firmowe o łącznej powierzchni prawie 1.500 mkw, a zamknięto sześć o łącznej powierzchni ponad 600 mkw.


Własna sieć sprzedaży grupy Vistula wynosiła na koniec 2012 r. 267 salonów o łącznej powierzchni sprzedażowej 24,8 tys. mkw.


- W roku 2013 planowane działania rozwojowe zakładają uruchomienie 20 salonów i stoisk firmowych, o łącznej powierzchni ponad 1000 mkw. Na ten cel spółka zamierza przeznaczyć około 6 mln zł ze środków własnych pochodzących z działalności operacyjnej - dodał Grzegorz Pilch.

To musisz wiedzieć dziś rano
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
×
To musisz wiedzieć dziś rano
autor: Kamil Zatoński
Wysyłany codziennie
Kamil Zatoński
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: ANP

Polecane