Volkswagen Golf VII FL: kuracja klasyka

opublikowano: 29-03-2017, 22:00

Golf zadebiutował w 1974 r. Od tego czasu sprzedano ponad 33 mln aut tego modelu.

Właśnie wjeżdża do salonów odmłodzona siódma generacja jednego z najpopularniejszych samochodów kompaktowych. Jak to w VW bywa, rewolucji nie ma, co nie oznacza braku zmian. Najważniejszą jest debiut dwóch silników. Pierwszy to nowość, ale tylko w golfie. Trzycylindrową doładowaną jednostkę benzynową o pojemności 1,0 litra znamy już z innych marek koncernu VW. Nowością pełną gębą jest jednostka o pojemności 1,5 litra.

Ma zastąpić popularny w golfie silnik 1,4 TSI. Silnik 1.5 TSI EVO będzie oferowany z mocą 150 koni mechanicznych i opcją odłączenia dwóch cylindrów w celu oszczędzania paliwa. Jego spalanie w tzw. nowym cyklu pomiarowym (czyli zbliżonym do rzeczywistych warunków, a nie wykreowanych w laboratorium) wynosi 5 litrów na 100 km w cyklu mieszanym. Silnik ten będzie także dostępny w ultraekonomicznej wersji BlueMotion (wtedy jego moc wynosi 130 KM). W walce o zmniejszanie spalania VW zdecydował się na zastosowanie systemu, który wyłączy silnik przy każdym „wrzuceniu na luz” (podobnie jak system stop & start czyni to na postoju).

Podczas takiego kontrolowanegowyłączenia silnika to elektryka będzie odpowiedzialna za wspomaganie, hydraulikę, klimatyzację i inne potrzebne podczas jazdy systemy. Skoro jesteśmy przy systemach… Przy okazji odświeżenia siódmej generacji Golfa, VW zdecydował się na wprowadzenie (dla wybranych wersji) systemu multimedialnego z obsługą gestów. Do niedawna tego typu gadżety zarezerwowane były dla topowych limuzyn (BMW serii 7). Większy ma być także ekran nawigacji. Kształt samochodu nie uległ zmianie, dopracowano natomiast wygląd zderzaków, zmieniono reflektory (ksenony zastąpiła technologia LED). Dzięki nowemu systemowi ułatwiającemujazdę w korku golf wyposażony w skrzynię automatyczną DSG (teraz o siedmiu przełożeniach) może poruszać się częściowo autonomicznie do 60 km/h. Nie zmieniło się jedno: wszechstronność. Auto jest dostępne w czterech wersjach nadwozia — hatchback, kombi, MPV i jako „uterenowiona” wersja Alltrack. Do tego dwie odsłony sportowe. Silniki o mocy od 85 do ponad 300 KM oraz możliwość wyboru spośród jednostek zasilanych benzyną, olejem napędowym, prądem (teraz o zasięgu do 300 km) i układem hybrydowym sprawiają, że golf nie przestaje być najbardziej uniwersalnym i wszechstronnym modelem auta kompaktowego.

Pięć nowości w Golfie VII FL

nowe silniki: 1.0 Tsi (85KM) i 1,5 TSI EVO (150 lub 130 KM) nowy system multimedialny Discover Pro sterowany głosowo lub gestami możliwość wyposażenia w asystenta jazdy w korku reflektory bi-ksenonowe zastąpiły reflektory w technologii LED siedmiobiegowa dwusprzęgłowa przekładnia (DSG) Zużycie paliwa mniejsze o około 0,3 l/100 km w porównaniu z poprzednią sześciostopniową konstrukcją.

Pięć rzeczy, których mogłeś nie wiedzieć

od 1974 do końca 2016 r. sprzedano 33 312 123 aut w 2002 r. sprzedaż golfa pobiła garbusa (22,5 mln) 188 938 EUR kosztował najdroższy golf w historii (aukcja). Była to czwarta generacja, której pierwszym właścicielem był papież Benedykt XVI. 650 KM — taką moc miał najmocniejszy wyprodukowany golf w historii. Model GTI W12. golf produkowany jest w pięciu fabrykach (w Brazylii, Chinach, Niemczech i Meksyku), skąd wysyłany jest do salonów w 155 krajach.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marcin Bołtryk

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu