Volvo XC40 w abonamencie i dla przyjaciół

ŁO
aktualizacja: 23-09-2017, 19:15

Szwedzi pokazali najmniejszego SUV-a w swojej ofercie. Przy okazji chcą namówić klientów do kupowania aut w abonamencie i dzielenia się nimi z zaufanymi osobami.

Volvo dodaje do swojej oferty kolejnego SUV-a. Obok największego XC90 i nieco mniejszego XC60 postawią w salonie kompaktowego XC40. To nie tylko najtańsze auto szwedzkiej marki z tego segmentu, ale też najbardziej młodzieżowe.  

Volvo XC40
Wyświetl galerię [1/6]

Volvo XC40

Fot. Volvo Cars

- Będziemy jedną z najbardziej skoncentrowanych na SUV-ach firm samochodowych na świecie - mówi prezes Hakan Samuelsson w rozmowie z agencją Bloomberg

Volvo chce do 2020 r. osiągnąć roczną sprzedaż na poziomie 800 tys. egzemplarzy, a tego przy obecnej modzie nie da się zrobić bez SUV-ów. W zeszłym roku spółka sprzedała ponad 534 tys. aut.  

Miejskiego SUV-a XC40 można konfigurować na wiele sposobów, dopasowując kolor nadwozia do dwóch wariantów dachu: czarnego lub białego. Projektanci skupili się na tym, żeby w środku jak najwięcej się zmieściło. Wyrzucili więc głośniki z bocznych drzwi. Auto jest dosyć wysoko zawieszone, bo prześwit nadwozia wynosi ponad 21 cm.  

W pierwszych miesiącach XC40 będzie dostępny tylko z napędem na obie osie i jednym z dwóch silników. Później oferta się poszerzy, a najtańszą wersją będzie SUV przednionapędowy z benzynowym silnikiem T3 o mocy 150 koni mechanicznych. To auto w podstawowej wersji będzie kosztowało 127 tys. złotych.  

Volvo przy okazji debiutu nowego SUV-a zaprezentowało także usługi: program Care by Volvo i rodzinny Car Sharing. Pierwszy to nic innego, jak samochód w abonamencie. Kierowca bez wpłaty własnej w zamian za miesięczną opłatę przez dwa lata będzie mógł korzystać z pojazdu, dostając jednocześnie pakiet usług, w tym ubezpieczenie, umowę serwisową, opony i wparcie w ramach usług Concierge. System porównany jest do abonamentu na telefon.  

Ile kosztuje taki program? Care by Volvo zadebiutuje jednocześnie w siedmiu krajach europejskich, także w Polsce w cenie od 2399 złotych netto miesięcznie.  

Właściciel nowego XC40 będzie też mógł dzielić samochód z zaufaną osobą. Usługa polega na zamówieniu wirtualnego kluczyka działającego z cyfrowym kodem. Nie potrzeba więc już fizycznego klucza, a wystarczy smartfon i aplikacja.  

Nowe volvo ma rywalizować na rynku z takimi samochodami, jak BMW X1, mercedes GLA i audi Q3. Szwedzki producent od kilku lat kontrolowany jest przez chińską spółkę Zhejiang Geely Holding.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: ŁO

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Po godzinach / Volvo XC40 w abonamencie i dla przyjaciół