"Uruchomienie Planu Naprawy jest efektem przekroczenia wskaźników rentowności prognozowanych wg stanu na dzień 30 czerwca 2018 r. w związku z jednorazowym efektem ujęcia w jednostkowym i skonsolidowanym sprawozdaniu finansowym za I półrocze 2018 r. rezerw i odpisów aktualizujących" - podano.

W sierpniu bank poinformował o dokonaniu niemal 200 mln zł odpisów aktualizujących wartość aktywów (m.in. Taxa Care i należności od jednego z funduszy), a także zawiązaniu rezerw na w sumie 128 mln zł (m.in. na reklamacje klientów GetBacku). Więcej...
Jak się okazało, konieczne było dokonanie kolejnych korekt, które dociążyły wynik jednostkowy na 63 mln zł, a skonsolidowany na 98 mln zł. oraz bezpośrednio kapitały własne kwotą 62 mln zł (jednostkowo) i 60 mln zł (skonsolidowane) Największa korekta dotyczy spisania wartości należności z tytułu wynagrodzenia za pośrednictwo w sprzedaży produktów ubezpieczeniowych (umowy ubezpieczenia z ubezpieczeniowym funduszem kapitałowym) - 55 mln zł.
Druga najbardziej istotna korekta to odpis na utratę wartości należności faktoringowych w spółce zależnej (26 mln zł).
Bank podjął i planuje podjąć działania w obszarze poprawy rentowności zgodnie z obowiązującym Planem Naprawy tj.: zbycie wybranych udziałów w spółkach stowarzyszonych (Idea Getin Leasing), przegląd i redukcja kosztów działania banku, stopniowa modyfikacja struktury bilansu, prowadząca do wzrostu realizowanej marży odsetkowej netto oraz reorganizacja modelu sprzedaży pozwalająca na wzrost sprzedaży produktów rozliczeniowych oraz prowizji związanych z bieżącą obsługą klientów.
Zarząd Banku zakłada, że działania naprawcze realizowane w ramach Planu Naprawy będą prowadzone do roku 2020.