W sieci: rozrywka i praca

opublikowano: 06-11-2013, 00:00

Barometr „Pulsu Biznesu”

Media społecznościowe są nieodłącznym elementem mojego życia towarzyskiego — pod takim stwierdzeniem podpisuje się 42 proc. Polaków, którzy uczestniczyli w 7. edycji corocznego międzynarodowego sondażu „Wave”, realizowanego przez dom mediowy Universal McCann (UM). Doceniają wartość rozrywkową i komunikacyjną tych portali. Podoba im się głównie to, że za ich pośrednictwem mogą szybko wyrażać emocje.

W sieci lubią także udostępniać treści, które rozśmieszają innych. W minionym roku wzrosła w Polsce liczba użytkowników profesjonalnych stron społecznościowych. Ich użytkownicy wykorzystują je do autoreklamy, ale też do uczenia i dzielenia się wiedzą. Nie rozdzielają jeszcze tak wyraźnie jak w innych krajach sfery służbowej od prywatnej — na tych samych stronach kształtują swój zawodowy wizerunek i spotykają się z przyjaciółmi i znajomymi.

Prawie 70 proc. polskich internautów niepokoi się liczbą swoich danych osobowych, które są dostępne on-line. Jednak około 30 proc. z nich godzi się na „śledzenie” przez marki ich zachowania w tzw. social media, jeśli ma to poprawić ich doświadczenia w sieci. Ten czynnik spowodował 20-proc. wzrost liczby konsumentów, którzy zdecydowali się dołączyć do społeczności konkretnych marek.

— Dzięki badaniu odkryliśmy, że konsumenci nawiązują relacje z markami po to, by zrealizować pięć swoich potrzeb związanych z: budowaniem relacji, celowością działań, rozwojem osobistym, zdobywaniem wiedzy i akceptacją społeczną — mówi Tadeusz Żórawski, prezes polskiego oddziału UM.

25082f04-4285-11ea-b77f-2e728ce88125
Stać cię na więcej
Newsletter autorski Mirosława Konkela
ZAPISZ MNIE
Stać cię na więcej
autor: Mirosław Konkel
Wysyłany raz w tygodniu
Mirosław Konkel
Jesteś lepszy, niż ci się wydaje, ale nie tak dobry, jak mógłbyś być. Zapisz się na newsletter - znajdź inspiracje i odpowiedzi na ważne pytania.
ZAPISZ MNIE

Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa.

Kliknij w link w wiadomości, aby potwierdzić subskrypcję newslettera.
Jeżeli nie otrzymasz wiadomości w ciągu kilku minut, prosimy o sprawdzenie folderu SPAM.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Mirosław Konkel

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu