W tym kierunku rozwija się świat

  • Marta Bellon
opublikowano: 16-02-2016, 22:00

Cyfrowi konsumenci są coraz bardziej wyedukowani, a biznes coraz bardziej uzależniony od nowych technologii.

E-zdrowie, cloud computing, internet rzeczy, big data i inżynieria biomedyczna to trendy, które będą napędzać biznes w ciągu najbliższych trzech lat. Wskazało je ponad 800 prezesów, członków zarządu dużych i średnich firm, właścicieli start-upów i inwestorów venture capital z 17 krajów w badaniu KPMG. 14 proc. z nich uważa, że przyszłość będą kształtowały chmury obliczeniowe, 9 proc. — platformy i aplikacje mobilne, taki sam odsetek prognozuje, że coraz ważniejsze będą: internet rzeczy, big data, inżynieria biomedyczna i cyfrowe rozwiązania medyczne, 7 proc. wskazuje na druk 3D, a 6 proc. na rozwiązania związane z cyberbezpieczeństwem. Co ciekawe, przepytani przez KPMG menedżerowie uznali, że w Europie to druk 3D ma największe znaczenie spośród wszystkich technologii cyfrowych (12 proc. odpowiedzi). Europejscy technologiczni czempioni uważają drukarki trójwymiarowe za świetne narzędzie do szybkiej produkcji prototypów czy urządzeń w bardzo małych seriach.

— Stale rosnąca popularność druku 3D to dobra wiadomość dla Polski. Zaawansowane drukarki trójwymiarowe to jeden z obszarów technologii, w którym innowacyjność polskich przedsiębiorców jest dostrzegana także poza granicaminaszego kraju — mówi Jerzy Kalinowski. Z badania wynika, że konsumenci największe korzyści z nowych technologii dostrzegają w rozwiązaniach inteligentnego domu (np. sterowanie urządzeniami AGD, domowym centrum rozrywki, systemem alarmowym, optymalizacją wykorzystania energii elektrycznej). Cenią też możliwości wykorzystania inteligentnie przetworzonych danych np. o własnym zdrowiu w czasie rzeczywistym. Dla konsumentów technologii ważny jest aspekt bezpieczeństwa, a w szczególności ochrona danych osobowych. Do szerszego korzystania z osiągnięć technologicznych zniechęcają ich opłaty za nowoczesne usługi cyfrowe, problemy z integracją technologii od różnych dostawców i niedostatki infrastruktury technicznej umożliwiającej dostęp do tych usług. — Wygoda konsumencka jest głównym czynnikiem sprzyjającym wykorzystaniu wszystkich nowinek technologicznych. Rozwiązania, które nie dają człowiekowi żadnych korzyści, szybko wypadają z rynku. Cyfrowi konsumenci są coraz lepiej wyedukowani i nie dziwi fakt, że 22 proc. respondentów wskazuje na bezpieczeństwo danych jako główną barierę dla szybkiej akceptacji rozwiązań takich jak internet rzeczy czy technologie M2M — mówi Jerzy Kalinowski, partner, szef grupy doradczej w sektorze nowych technologii, telekomunikacji i mediów w KPMG w Polsce i w Europie Środkowo- -Wschodniej. © Ⓟ

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marta Bellon

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu