Czytasz dzięki

W tym roku technologie na fali opadającej

opublikowano: 16-07-2020, 22:00

Firmy widzą potrzebę informatyzowania się, ale niechętnie zwiększają budżety na IT. Ba! Tną inwestycje.

Eksperci Gartnera nie mają złudzeń: ten rok będzie słaby dla branży IT, bo wdrożenia cyfrowe nie są na szczycie priorytetów firm. Wydatki na technologie zmniejszą się w porównaniu z ubiegłym rokiem o 7,3 proc. Dobra wiadomość jest taka, że to tylko chwilowa zapaść. W przyszłym roku nastąpi mocne odbicie, na którym najwięcej zyskają dostawcy rozwiązań technologicznych dla biznesu — prognozują analitycy.

— Pierwsza część roku była dla całej światowej gospodarki jedną wielką niewiadomą. Czy to w UE, Azji, czy w Ameryce Północnej wyhamowanie trwa kilka lub kilkanaście tygodni, a to musiało odbić się na działalności operacyjnej i inwestycjach. Kolejne miesiące powinny być lepsze, a rynek będzie się rozpędzał, by w nowym roku wrócić do normalności — mówi Rafał Orawski, prezes BPSC, śląskiego dostawcy oprogramowania ERP.

Podobnie myśli John- David Lovelock, wiceprezes ds. badań w firmie Gartner: załamanie na rynku jest gwałtowne, ale nie potrwa długo. W 2021 r. sytuacja dostawców się ustabilizuje.

— Znoszenie kolejnych restrykcji powoduje większy optymizm wśród klientów. Łatwiej będzie się rozmawiało o inwestycjach IT z biznesem, a wydatki na transformację cyfrową wkrótce się zwiększą. Powrót do przychodów sprzed epidemii nastąpi niebawem — zapowiada John-David Lovelock.

Największy spadek przychodów odnotowali dostawcy usług przetwarzania danych oraz producenci i dystrybutorzy urządzeń IT.

Stać cię na więcej
Newsletter autorski Mirosława Konkela
ZAPISZ MNIE
×
Stać cię na więcej
autor: Mirosław Konkel
Wysyłany raz w tygodniu
Mirosław Konkel
Jesteś lepszy, niż ci się wydaje, ale nie tak dobry, jak mógłbyś być. Zapisz się na newsletter - znajdź inspiracje i odpowiedzi na ważne pytania.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Mirosław Konkel

Polecane