Warszawskie ulice pod lupą

opublikowano: 21-05-2018, 22:00

Eksperci JLL przyjrzą się ulicom handlowym i zaproponują rozwiązania zwiększające ich atrakcyjność.

Firma doradcza JLL i miasto Warszawa nawiązują współpracę. Jej celem jest zbudowanie strategii rozwoju śródmiejskiego handlu, w tym wskazanie miejsc o największym potencjale, w których można by otwierać nowe sklepy, i zwiększenie atrakcyjności tzw. high streets, zarówno dla potencjalnych najemców, jak i klientów. JLL ma już podobne doświadczenie na tym polu — eksperci firmy zarządzają m.in. Regent Street w Londynie.

— To działanie wpisuje się w szerszą strategię odnowy centrum Warszawy, które ma być miejscem przyjaznym, sprzyjającym różnorodnym stylom życia i sposobom spędzania wolnego czasu. Zmianom będą towarzyszyły inwestycje w poprawę jakości i estetyki przestrzeni publicznej, co spowoduje, że będzie bardziej przyjazna dla użytkowników centrum — mówi Michał Olszewski, wiceprezydent Warszawy.

W ramach partnerstwa eksperci JLL przeprowadzą trzy badania. Pierwsze zaangażuje konsumentów, sprawdzając postrzeganie śródmiejskiego handlu oraz wskazanego przez JLL obszaru w Śródmieściu. Drugą grupą docelową będą sieci handlowe, czyli potencjalni najemcy, których JLL zapyta o pożądany kierunek zmian na ulicach oraz zidentyfikowanie barier ich rozwoju. Celem trzeciej analizy będzie policzenie liczby pieszych w badanym obszarze, a także obserwacja, w jaki sposób korzystają z danej przestrzeni, np. czy czują się w niej swobodnie. Za tym pójdą konkretne rekomendacje działań, mające na celu zwiększenie atrakcyjności ulic handlowych.

— W Warszawie rynek handlowy został w znacznym stopniu zdominowany przez centra handlowe, w których ulokowały się najpopularniejsze markowe sklepy. Tymczasem w innych miastach Europy i świata flagowe sklepy są zazwyczaj na ulicach handlowych, których oferta przyciąga mieszkańców i turystów, i które stanowią wizytówkę swoich miast. Sprawdzimy, co można zrobić m.in. w zakresie polityki lokalowej czy zagospodarowania przestrzeni publicznych, aby warszawskie ulice handlowe przyciągnęły zarówno znane sieci, które chcą wyróżnić się obecnością poza galeriami handlowymi, jak i lokalnych najemców — komentuje Jan Jakub Zombirt, dyrektor w dziale doradztwa strategicznego JLL.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Paweł Berłowski

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Nieruchomości / Warszawskie ulice pod lupą