Warta zdobyła Citi Handlowy

Rynkowa sytuacja nie sprzyja zawieraniu nowych sojuszu bankowo-ubezpieczeniowych. Mimo to Warcie udało się zbudować alians z Citi Handlowy.

Jeszcze trzy lata temu segment bancassurance był rynkiem otwartym. Każdy ubezpieczyciel miał szansę zainteresować produktami każdy bank na rynku. Część z nich wręcz rozpisywała przetargi, w których towarzystwa ostro rywalizowały o dostęp do bankowych okienek. Szereg regulacji spowodował, że banki postawiły na budowę trwałych sojuszy z wybranym ubezpieczycielami, tym samym zamykając drzwi dla reszty rynku. Z tego trendu wyłamała się Warta, której udało się pozyskać nowego bankowego partnera: Citi Handlowy.

Zobacz także
Warta
Warta
warta.com

- Jest to wyraźnym przykład realizowanej przez nas strategii. Jesteśmy wiodącym graczem na rynku bancassurance, a jako taki współpracujemy z kluczowymi bankami w kraju. Do tej grupy z pewnością zalicza się Citi Handlowy – mówi Monika Woźniak-Wołek, dyrektor departamentu bancassurance w Warcie.

Pierwszym produktem Warty w Citi Handlowy będzie polisa ochronną „Platynowa Ochrona Plus”. Jak podkreśla Monika Woźniak-Wołek, nie jest to przypadek.

- Obserwujemy rynek oraz potrzeby klientów i bazując na tym spodziewamy się znaczącego wzrostu zainteresowania tradycyjnymi ubezpieczeniami – podkreśla przedstawiciela Warty.

Rozpoczynając współpracę z Wartą Citi Handlowy zamierza mocniej postawić na sprzedaż ubezpieczeń, w szczególności tych ochronnych. Według Wojciech Adamczyk, dyrektor departamentu produktów w Citi Handlowy, bank uruchomi w tym celu platformę technologiczną, która ma usprawnić sprzedaż polis i obsługę klientów.

- Zmieni się także bezpośrednia obsługa w zakresie oferty ubezpieczeniowej. W placówkach banku do dyspozycji klientów oddani zostaną eksperci ubezpieczeniowi – mówi Wojciech Adamczyk.

Sprzedaż polis w bankach jest kluczowa dla życiowego biznesu Warty. W ubiegłym rok przyniosła 75 proc. z 1,65 mld zł przypisu spółki życiowej po wzroście o 30 proc. w porównaniu do 2014 roku.  Ubezpieczyciele liczy, że dzięki nawiązaniu współpracy z Citi Handlowy jeszcze mocniej uda się mu zwiększyć sprzedaż w tym kanale. 

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: MGA

Polecane