
W podejściu do budowania marki pracodawcy ważne jest, aby było ono zintegrowane z wartościami wyznawanymi przez firmę. Szczególnie w świecie VUCA, nieprzewidywalnym i zmiennym, to właśnie wartości pozostają w biznesie jednym z niewielu stabilnych punktów odniesienia w zarządzaniu employer brandingiem w firmie.
Doskonale widać to na naszym przykładzie. W ostatnich latach w LPP turbulencji nie brakowało. Ograniczenia wynikające z lockdownów, zerwane łańcuchy dostaw, gwałtowny rozwój e-commerce czy wyjście z Rosji to tylko kilka „czarnych łabędzi”, które sprawiły, że nasi pracownicy żyli zmianą. Jednocześnie trwałe wartości, jakimi się kierujemy, oraz jasna komunikacja przełożyły się na poczucie bezpieczeństwa w zespołach i pewność kandydatów, że z nami mogą rozwijać się nawet w niepewnych czasach.
W kontekście zarządzania wizerunkiem pracodawcy ważne jest, by w takich sytuacjach komunikacja w pierwszej kolejności docierała do obecnych pracowników. To oni są naszymi ambasadorami, którzy powinni dobrze rozumieć sens i wizję działania firmy oraz utożsamiać się z jej wartościami.
By przekonać się, jak ta kwestia wygląda w naszej organizacji, na przełomie 2021 i 2022 r. wśród pracowników centrali przeprowadziliśmy badanie ankietowe. Poprzedziliśmy je warsztatami z menedżerami oraz indywidualnymi wywiadami. W efekcie uzyskaliśmy obraz wartości realnie wyznawanych przez naszych pracowników, który potwierdził, że są one spójne z wartościami spółki – uczciwością, szacunkiem, sprawiedliwością i tolerancją.
W ankiecie 85 proc. pracowników zadeklarowało, że LPP to „miejsce, w którym każdy może czuć się sobą”. Podobny odsetek wskazał na dobrą atmosferę oraz wsparcie przełożonych w codziennych zadaniach. Wysoko pojawiła się też kwestia relacji i współpracy zespołowej. W tak złożonej organizacji jak nasza, silna potrzeba bezpośredniej konsultacji międzydziałowej i kontaktu z produktem mocno przełożyła się na model pracy. Działamy głównie stacjonarnie, choć istnieje też opcja pracy hybrydowej. Jednocześnie dbamy o work-life balance, m.in. elastycznie podchodzimy do godzin pracy, co – jak pokazała ankieta – nasi pracownicy widzą i doceniają.
Dużą rolę w budowaniu marki pracodawcy odgrywa też styl przywództwa. Wykorzystując model zarządzania turkusowego z elementami koniecznymi dla zachowania stabilności oraz antykruchości całej organizacji, łączymy szeroką autonomię i samodzielność z dyscypliną, a także odpowiedzialnością. Takie podejście kierunkuje naszych pracowników i wskazuje im drogę w obliczu kolejnych wyzwań.
- Twoja firma wie, jak przyciągać i zatrzymywać talenty?
- Zgłoś ją do konkursu Siła Przyciągania 2022!
- Poznaj listę kategorii, przygotuj prezentację i wypełnij formularz zgłoszeniowy!
- Nabór trwa do 30 listopada, udział jest bezpłatny.
- Wszystkie szczegóły znajdziesz na stronie silaprzyciagania.pl
- Organizatorem konkursu jest Puls Biznesu, partnerem merytorycznym PwC Polska, Partnerami Orange Polska, LPP, Credit Agricole i OLX Praca.
