Czytasz dzięki

Washplanet stawia na tłum

opublikowano: 29-03-2020, 22:00

Projekt myjni z minimalnymi kosztami montażu według prezesa przyjął się dobrze. Inwestorzy są jednak zdystansowani.

Spółka chce pozyskać przez crowdfunding udziałowy prawie 4 mln zł. Do końca zbiórki zostało kilkanaście dni, a do celu jeszcze daleka droga, bo na razie inwestorzy wpłacili 2,3 tys. zł (stan na 27 marca). Głównym aktywem firmy jest opatentowana technologia myjni. Na produkt jest spory popyt, a wszystko zaczęło się od sprzedaży pierwszego modelu na platformie ogłoszeniowej.

— Zapytania, które otrzymaliśmy, są warte ponad 40 mln zł, a wartość podpisanych umów to około 17 mln zł. Kiedy zauważyliśmy, że nasza oferta cieszy się tak dużym powodzeniem, zdecydowaliśmy się na skorzystanie z finansowania społecznościowego — mówi Jan Kuczmański, prezes Washplanet.

Cena jednego stanowiska myjni to 160 tys. zł.

— Stworzyliśmy nawet listę oczekujących. Rekordzista zamówił 25 sztuk jednorazowo — dodaje Jan Kuczmański.

Firma ma krótką historię i nie ma jeszcze wyników finansowych. Spółka została zarejestrowana 26 stycznia tego roku. Przy próbie analizy opłacalnościinwestorzy mogą bazować wiec jedynie na informacjach o zamówieniach. Wycena firmy to tymczasem prawie 29 mln zł, a nowe akcje będą stanowić maksymalnie 14 proc. w kapitale. Pieniądze pójdą na zwiększenie produkcji.

— Chcemy wybudować następną halę produkcyjną oraz przenieść część produkcji do Świdnicy. Jedną z naszych fabryk chcemy umiejscowić na Ukrainie, by mieć dostęp do rynku rosyjskiego. Zamierzamy także podpisywać umowy dealerskie w Szwajcarii, Hiszpanii i Niemczech. Equity crowdfunding to dla nas zastrzyk gotówki na przyspieszenie działań — mówi Jan Kuczmański.

Oprócz budowy hali produkcyjnej firma chce przeznaczyć kapitał na kupno materiałów do produkcji, zwiększenie zaplecza transportowego oraz badania i testy. 800 tys. zł pochłonąć ma budowa sieci handlowej, a 200 tys. — marketing. To, co wyróżnia myjnie Washplanet, to walory ekologiczne, przekonuje prezes spółki. Woda częściowo jest odzyskiwana z deszczówki, a także dodatkowo, już po umyciu samochodu, poddawana filtracji.

— W zeszłym roku niektóre konkurencyjne myjnie miały odcinane zasilanie ze względu na suszę. Nasze myjnie zbierają deszczówkę, a zimą topią śnieg. Wydaje mi się, że sytuacjazwiązana ze stanem wód i pogodą spowodowała, że latem zeszłego roku zamówienia pojawiły się lawinowo — mówi Jan Kuczmański.

Menadżer firmy przyznaje, że w planach jest upublicznienie spółki i podział zysków.

— Wypłacimy dywidendę w 2021 r. Będziemy też chcieli wejść na NewConnect lub rynek główny — dodaje Jan Kuczmański.

Zaskoczenie: Jan Kuczmański, prezes spółki Washplanet, przyznaje, że wielkość zamówień na mobilne stacje pielęgnacji pojazdów zaskoczyła spółkę.

To musisz wiedzieć dziś rano
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
×
To musisz wiedzieć dziś rano
autor: Kamil Zatoński
Wysyłany codziennie
Kamil Zatoński
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Szymon Maj

Polecane