Wedel zagra na Euro 2012

WIS
opublikowano: 30-03-2011, 00:00

UEFA chce mieć czterech sponsorów z polskimi korzeniami. Pierwszy już się pojawił.

UEFA chce mieć czterech sponsorów z polskimi korzeniami. Pierwszy już się pojawił.

Mistrzostwa Europy w piłce nożnej, które zostaną rozegrane w 2012 r. w Polsce i na Ukrainie, nie tylko będą areną wielkich zmagań sportowych, ale także marketingowych. Do sponsorowania imprezy zgłosiło się już osiem światowych koncernów z różnych branż (Coca-Cola, McDonald’s, Adidas, Hyundai, Orange, Sharp, Castrol, Carlsberg). Na tym nie koniec. Organizator mistrzostw, czyli UEFA, chce pozyskać dla turnieju jeszcze po czterech sponsorów narodowych z Ukrainy i Polski. Ten nabór właśnie się rozkręca.

Pierwszym oficjalnym sponsorem narodowym EURO 2012 z polskim rodowodem została firma E. Wedel.

— Bardzo się cieszymy, że Wedel będzie współtworzył to wielkie wydarzenie. Fakt, że producent wyrobów czekoladowych został sponsorem mistrzostw Europy w piłce nożnej, może być dla niektórych zaskoczeniem. My jednak uważamy, że to dobry pomysł i spodziewamy się pozytywnych efektów tego zaangażowania dla naszej firmy: nie tylko wizerunkowych, ale i sprzedażowych — mówi Paweł Szcześniak, dyrektor zarządzający firmy E. Wedel, która od niedawna należy do japońsko-koreańskiej Grupy Lotte.

Nie podał wartości podpisanej umowy, jednak ujawnia, że całość związanych z EURO 2012 działań marketingowych będzie kosztować firmę kilkadziesiąt milionów złotych. A będzie ona mieć dużo pracy. Choćby dlatego, że jako sponsor rozdysponuje m.in. kilka tysięcy biletów na mecze. Większość z nich trafi do konsumentów w drodze różnego rodzaju promocji i konkursów.

— Jeśli Wedel umiejętnie wykorzysta związane z imprezą możliwości autopromocji, może się to przełożyć korzystnie nie tylko na wizerunek jego marki, ale też i sprzedaż wyrobów firmy — ocenia Marek Moczulski, były prezes ZPC Mieszko.

Jakie inne firmy z polskimi korzeniami dołączą do grona sponsorów narodowych Euro 2012? Tego na razie nie wiadomo. Poważnymi kandydatami będą na pewno firmy telekomunikacyjne, paliwowe i mediowe.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: WIS

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu