Czytasz dzięki

Według tej miary miedź będzie nadal tanieć

opublikowano: 22-07-2015, 18:13

Relacja popytu do zapasów jest najgorsza dla notowań miedzi od ponad dwóch lat.

Liczba zleceń na pobranie miedzi ze składów Giełdy Metali w Londynie w porównaniu z poziomem globalnych zapasów śledzonych przez tą giełdę spadła w tym tygodniu do najniższego poziomu od marca 2013 roku. To pokazuje, że konsumpcja niemal „wyschła” w porównaniu z zapasami, które niemal podwoiły się przez rok.

Bloomberg

Niższy wzrost gospodarczy w Chinach, największym konsumencie miedzi, tłumaczy spadek popytu. Dla inwestorów z rynku towarowo-surowcowego to zły sygnał, bo notowania miedzi były historycznie zwiastunem tego, co będzie działo się na tym rynku, a także jaka będzie dynamika globalnej gospodarki.

- Miedź jest wszechobecna jeśli chodzi o zastosowania w różnych branżach – mówi Nic Brown, szef analizy rynku surowców w Natixis w Londynie. - Obawy dotyczące cen miedzi i popytu na nią w Chinach, to dobry powód aby martwić się generalnie o popyt na metale przemysłowe i szeroką gamę innych surowców – dodał.  

Miedź z sierpniowych kontraktów taniała o 1,7 proc. do 2,433 za funt na giełdzie nowojorskiej.

- W ujęciu fundamentalnym, w tym momencie rynek jest wciąż skrajnie dobrze zaopatrzony w miedź – powiedział  Matthew Wonnacott z CRU Group w Londynie. - Naprawdę nie ma powodu dlaczego ktokolwiek chciałby wycofywać ją z  giełdy do konsumpcji. Popyt na rynku to jedno wielkie rozczarowanie w tym roku. To nie tylko Chiny, generalnie popyt jest słaby – dodał.    

Bloomberg Commodity Index, w skład którego wchodzą 23 surowce i towary, spadł o 1,1 proc. do najniższej wartości od 2002 roku. 

To musisz wiedzieć dziś rano
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
×
To musisz wiedzieć dziś rano
autor: Kamil Zatoński
Wysyłany codziennie
Kamil Zatoński
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marek Druś, Bloomberg

Polecane