Czytasz dzięki

Wicelider chińskiego e-commerce sprzeda akcje w Hongkongu

opublikowano: 05-06-2020, 06:43

Spółka JD.com, drugi pod względem wielkości chiński detalista internetowy zacznie przyjmować w piątek zamówienia na swoje akcje w ramach ubiegania się o wejście na parkiet w Hongkongu.

Zdaniem źródeł agencji Bloomberg, firma może zebrać od inwestorów co najmniej 2 mld USD. Wstępny prospekt emisyjny został złożony władzom giełdy w tej byłej brytyjskiej kolonii. Nie ujawniono szczegółów oferty.

W tym samym momencie ma miejsce oferta innej chińskiej firmy NetEase, reprezentującej branżę gier internetowych. Udało się jej sprzedać akcje o wartości 2,7 mld USD.

Podwójne notowania, obie wspomniane spółki posiadają akcje w handlu na amerykańskiej giełdzie, są próbą przeciwdziałania wzrostowi napięcia pomiędzy Stanami Zjednoczonymi a Chinami. 

Nasilające się tarcia między Waszyngtonem a Pekinem zwiększają ryzyko dla chińskich firm, takich jak JD i NetEase, które starają się poszerzyć swoją bazę inwestorów. Rynki kapitałowe w USA stają się nieprzyjazne w stosunku do chińskich firm i pojawiły się obawy o wpływ przepisów bezpieczeństwa narodowego, które mają zostać nałożone na Hongkong, co może doprowadzić do wznowienie protestów w mieście.

Sprzedaż akcji JD.com w Hongkongu mają poprowadzić Bank of America, UBS Group i CLSA.

251dc9e0-90f6-11e9-bc42-526af7764f64
To musisz wiedzieć dziś rano
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
To musisz wiedzieć dziś rano
autor: Kamil Zatoński
Wysyłany codziennie
Kamil Zatoński
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE

Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa.

Kliknij w link w wiadomości, aby potwierdzić subskrypcję newslettera.
Jeżeli nie otrzymasz wiadomości w ciągu kilku minut, prosimy o sprawdzenie folderu SPAM.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Tadeusz Stasiuk, Bloomberg

Polecane