Widać zysk w Interferiach

Ewa Szczeińska
03-11-2008, 00:00

Sezon letni i sprzedaż ośrodka Górnicza Strzecha pomogły odrobić straty turystycznej spółce KGHM.

Sezon letni i sprzedaż ośrodka Górnicza Strzecha pomogły odrobić straty turystycznej spółce KGHM.

Interferie po trzech kwartałach tego roku wypracowały 2,55 mln zł zysku netto. To 150 tys. zł więcej niż przed rokiem. To dobry wynik, bo po dwóch pierwszych kwartałach firma była na minusie.

— Jesteśmy zadowoleni, biorąc pod uwagę niższy kurs euro i wyłączenie w sezonie Chalkozynu w Kołobrzegu, jednego z naszych największych ośrodków nadmorskich. Cztery miesiące trwała modernizacja obiektu — mówi Wojciech Kudera, prezes Interferii.

Na podobnym poziomie jak w 2007 r. był zysk ze sprzedaży (2 mln zł wobec 2,1 mln zł). Natomiast działalność finansowa odjęła z wyniku 300 tys. zł. Zarząd tłumaczy to kosztem kredytu bankowego oraz różnicami kursowymi. Euro straciło w pierwszych trzech kwartałach blisko 10 proc. w porównaniu z 2007, a właśnie w tej walucie rozliczane są kontrakty z partnerami zagranicznymi, głównie z Niemiec.

Wyniki poprawiła sprzedaż za 2,7 mln zł ośrodka Górnicza Strzecha w Szklarskiej Porębie. Zarząd szuka oszczędności i tnie nadmierne wydatki.

— Optymalizacja kosztów oraz renegocjacje umów będą widoczne przede wszystkim w raportach w 2009 r. — dodaje prezes.

Spółka planuje w tym roku inwestycje na poziomie 10 mln zł.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Ewa Szczeińska

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Widać zysk w Interferiach