W mBanku wprowadziliśmy szereg rozwiązań, które chronią klientów przed tego typu atakami. Wspomnę chociażby o mobilnej autoryzacji rozmowy z pracownikiem banku czy wizualnej identyfikacji nadawcy wiadomości e-mail. Jednak niezwykle ważne jest również budowanie świadomości użytkowników o zagrożeniach i sposobach, jakie stosują oszuści. W mBanku wiemy o tym doskonale, byliśmy pierwszym bankiem, który rozpoczął kampanie edukacyjne w zakresie bezpieczeństwa w sieci i prowadzimy je regularnie. Wystarczy wspomnieć naszą ubiegłoroczną kampanię „Samoobrona w sieci” czy tegoroczny, drugi już sezon naszego słuchowiska „Jazgot Historie”. W obu tych działaniach staramy się przedstawić użytkownikom w przystępny sposób metody, jakie stosują oszuści i sposoby, jak się przed nimi chronić. Wiedza to nasza najlepsza tarcza.
Wiedza – najlepsza tarcza
Metody stosowane przez cyberprzestępców ewoluują. Niemniej jednak bardzo często opierają się na manipulacji, podszywaniu się pod konkretne instytucje czy pracownika banku.
Posłuchaj

Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl