Wiedźmin 2 gotowy do ataku

Katarzyna Latek
opublikowano: 15-04-2011, 09:43

CD Projekt idzie po milion. Nie chodzi o pieniądze, ale o liczbę sprzedanych kopii — tuż po premierze.

Giełdowy Optimus zmieni nazwę. Dawny potentat komputerowy posłużył jako wehikuł do wejścia na GPW CD Projektu — jednego z najbardziej znanych producentów gier komputerowych w Polsce. Teraz przejmie jego szyld.

— Chcemy w ten sposób podkreślić nowy wizerunek spółki związany ze zmianą profilu działalności — mówi Adam Kiciński, prezes Optimusa.

Akcjonariuszy CD Projektu czeka teraz wiele emocji. Już 17 maja swoją premierę będzie miał sztandarowy produkt spółki, czyli druga odsłona "Wiedźmina". Wczoraj po raz pierwszy publicznie pokazano grę "Wiedźmin 2": Zabójcy królów.

— Wejście gry na rynek poprzedzi globalna kampania marketingowa. Polska jest dla nas ważnym rynkiem, ale nie najważniejszym — mówi Adam Kiciński.

Marcin Iwiński, członek zarządu spółki, mówi, że do końca czerwca CD Projekt chce sprzedać milion kopii gry — 900 tys. w wersji "pudełkowej" i 100 tys. w wersji cyfrowej. Pierwsza wersja "Wiedźmina" po premierze, w czwartym kwartale 2007 r. znalazła 760 tys. nabywców. Do tej pory sprzedano 1,7 mln kopii.

— Najtrudniej jest wypromować nowy produkt. Kolejne wersje sprzedają się lepiej, bo marka jest już rozpoznawalna. Na liście najlepiej sprzedających się gier w USA w 2009 r. 80 proc. to sequele — mówi Marcin Iwiński.

Dodaje, że pierwsze recenzje zagranicznych dziennikarzy (dostali już "próbki" gry) są doskonałe.

Zobacz więcej

fot. YouTube

Więcej w piątkowym "Pulsie Biznesu" - KUP ONLINE>>>

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Katarzyna Latek

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu