Wiedźmin dostał branżowego Oskara

Gra CD Projektu zdobyła prestiżową nagrodę Game of the Year, a polska firma została uznana za najlepszego producenta gier na świecie.

W branży filmowej jest wiele nagród, ale najważniejsze są Oskary — a zwłaszcza przyznany za najlepszy film. Choć gra „Wiedźmin 3” została obsypana licznymi nagrodami i wyróżnieniami, wszyscy czekali na „oskarową” noc. Nad ranem polskiego czasu podczas gali w Los Angeles zostały przyznane najważniejsze branżowe nagrody — Game of the Year (GOTY — gra roku).

DOCENIENI:
Zobacz więcej

DOCENIENI:

Statuetka Game of the Year to kolejna branżowa nagroda, którą w tym roku odbrał Marcin Iwiński, wiceprezes CD Projektu. ARC

Statuetkę w najważniejszej kategorii zdobył właśnie „Wiedźmin 3”. W finale pokonał takie gry, jak „Bloodborne”, „Fallout 4”, „Metal Gear Solid V” i „Super Mario Maker”. Zwycięstwo gry wyprodukowanej w Polsce jest dla sporej części branży niespodzianką, bo za faworyta uchodził „Fallout 4” amerykańskiego studia Bethesda. Noc Los Angeles należała do Polaków — statuetkę w drugiej spośród najważniejszych kategorii: producent roku dostało macierzyste studio „Wiedźmina” CD Projekt Red. Polska firma pokonała Bethesda, From Software, Kojimę i Nintendo. „Wiedźmin 3” był nominowany aż w sześciu kategoriach.

Oprócz głównej były to: najlepsza opowieść, najlepsza muzyka, najlepsza gra RPG, najlepsza grafika oraz nominacja dla amerykańskiego aktora Douga Cockle’a, który użyczył głosu Geraltowi w anglojęzycznej wersji gry.

— Nagroda gry roku dla „Wiedźmina 3” stawia go w gronie dzieł, które definiują rozrywkę na konsole obecnej generacji. Ta nagroda i ponad 300 innych, które otrzymaliśmy, będzie wzmacniać zainteresowanie graczy „Wiedźminem 3” przez wiele lat, co pozwala wierzyć w dobrą długofalową sprzedaż — mówi Adam Kiciński, prezes CD Projektu. Wielu graczy, którzy jeszcze nie kupili „Wiedźmina 3”, może to zrobić w gorącym okresie

przedświątecznym. CD Projekt może także wypuścić na rynek specjalną edycję gry, sygnowaną znakiem Game of the Year. Łukasz Kosiarski, analityk DM BZ WBK, nie spodziewa się jednak sprzedażowych fajerwerków.

— Nagroda ma znaczenie marketingowe. Większe przełożenie na sprzedaż mają akcje promocyjne — mówi analityk. Przypomina, że w niedawno zakończonej promocji „Wiedźmina 3” na platformie Steam, w której grę można było kupić za połowę ceny, po tytuł sięgnęło ok. 100 tys. graczy. W październiku gra „Wiedźmin 3: Dziki Gon” otrzymała cztery nagrody Golden Joystick, w tym dla gry roku.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Mariusz Gawrychowski

Najważniejsze dzisiaj

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Inne / Wiedźmin dostał branżowego Oskara