Czytasz dzięki

Wiedźmin pobił wszystkich

opublikowano: 01-04-2014, 00:00

RANKING PRODUKTÓW

Wśród giełdowych spółek najlepsze produkty mają CD Projekt, Action i Bytom.

Wysokie postawienie poprzeczki zamienić się może w nie lada problem, jeśli kolejne serie mają nie popsuć wrażenia po pierwowzorze — pokazuje przykład CD Projekt, który niedawno poinformował o przesunięciu premiery trzeciej części flagowej gry „Wiedźmin”. Inwestorzy dalecy byli od entuzjazmu, ale zarząd przekonywał, że jakość jest ważniejsza niż czas, a koniec końców — najważniejsze są zyski. Te, które przyniosły dotychczasowe produkcje (nie samym „Wiedźminem” CD Projekt przecież stoi), są na tyle imponujące, że analitycy i maklerzy, ankietowani przez TNS Polska na zlecenie „Pulsu Biznesu”, nie mieli wątpliwości i w kategorii „Jakość produktów i usług” przyznali spółce notę bliską ideału.

Niewiele niższe oceny zebrały Action i Bytom, które zajęły ex aequo drugą pozycję. Pierwsza z firm to dystrybutor sprzętu IT, który coraz odważniej poczyna sobie w produkcji (więcej o spółce na str. 6). Bardzo dobrą marką wśród „białych kołnierzyków” z branży finansowej cieszy się też producent garniturów i koszul z Bytomia, a jego rywale — Vistula i Próchnik — też uplasowali się wysoko w kategorii, zajmując — odpowiednio — 18. i 34. miejsce.

W segmencie, w którym działa Bytom, jakość została oceniona jako bardziej wyrównana — Vistulę dzieli od Bytomia 18 pozycji, a Próchnik 34. Ocena produktów i usług z oferty Actiona pobiła natomiastbezpośrednich konkurentów na głowę. ABC Data zajęło 81. miejsce, Asbis 113, a AB nie zostało sklasyfikowane. Jako grupa najlepiej oceniane pod względem jakości produktów są firmy dostarczające różne elementy budowlane. W pierwszej dziesiątce są dwie takie spółki — produkująca elementy armatury przemysłowej i śruby Zetkama oraz specjalizującysię w biernych zabezpieczeniach przeciwpożarowych Mercor.

W drugiej dziesiątce są dwie kolejne — Grupa Kęty i Libet. Pierwsza produkuje profile aluminiowe, druga — kostkę brukową. Przyzwoicie została też oceniona jakość wszelkiego rodzaju słodkości: Mieszko znalazł się na 9. miejscu, Bakaland na 25., a Wawel na 30. Powodów do zadowolenia zdecydowanie nie mają natomiast banki. ING Bank Śląski — oceniony pod względem jakości najwyżej — znalazł się dopiero na 27. miejscu. Kolejny był Bank Peako — ale zajął dopiero 50. pozycję. Jeszcze dalej uplasowały się BZ WBK, Bank Handlowy i PKO BP. W branży finansowej zdecydowanie najwyższe noty zebrał Quercus TFI. Towarzystwo, kierowane przez Sebastiana Buczka, sklasyfikowano na 15. miejscu.

Opowieści z arkusza zleceń
Newsletter autorski Kamila Kosińskiego
ZAPISZ MNIE
×
Opowieści z arkusza zleceń
autor: Kamil Kosiński
Wysyłany raz w miesiącu
Kamil Kosiński
Newsletter z autorskim podsumowaniem najciekawszych informacji z warszawskiej giełdy.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Kamil Kosiński

Polecane