Wrocław robi się smart

opublikowano: 03-06-2018, 22:00

Od miesiąca wrocławianom życie ułatwia aplikacja dla mieszkańców.

Pozwala m.in. zgłosić awarię i odczytać licznik. Po zainstalowaniu w telefonie aplikacji iMieszkaniec.pl wrocławianie mogą monitorować zużycie mediów i mają pod ręką ważne informacje, których nie muszą już szukać na różnych stronach internetowych. W jednym miejscu mogą też zgłaszać wszelkie awarie i usterki. To wygodne rozwiązanie od miesiąca jest dostępne dla mieszkańców pięciu wrocławskich osiedli: Powstańców Śląskich, Zielińskiego, Huby, Gaju i Borku. Łącznie to około 40 tys. osób.

Zgłoszenia mieszkańców pracownik spółdzielni przekazuje do odpowiedniego wykonawcy, np. konserwatora czy zewnętrznej firmy, a zgłaszający mogą śledzić ich realizację na każdymetapie i zadawać pytania. Otrzymują też powiadomienia, m.in. o usunięciu awarii. Marek Dera, wiceprezes Spółdzielni Mieszkaniowej Wrocław i współtwórca platformy, twierdzi, że narzędzie działa sprawnie, a realizacja jednego zgłoszenia zajmuje około czterech godzin.

System, nad którym prace trwały ponad trzy lata, działa również w drugą stronę. Spółdzielnie mogą wysyłać bezpośrednio do mieszkańców ważne powiadomienia ostrzegawcze, dotyczące pilnych spraw, takich jak awaria windy czy pożar budynku. Przekazują także komunikaty od dostawców wody, ciepła, prądu i gazu. Do platformy mogą też dołączać służby porządkowe i kryzysowe. Od nich wrocławianie będą otrzymywać informacyjne i ostrzegawcze komunikaty, m.in. o jakości powietrza w mieście. © Ⓟ

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Patrycja Łuszczyk

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

Puls Biznesu

Samorządy / Wrocław robi się smart