Czytasz dzięki

Wsparcie nie tylko w pracowniczym starcie

opublikowano: 13-02-2017, 22:00

Marka pracodawcy: Jeśli twierdzisz, że pierwsze dni w nowej firmie muszą oznaczać stres, prawdopodobnie nigdy nie słyszałeś o Future Processing

Wpisując do wyszukiwarki Google’a hasło „jak przetrwać pierwszy dzień w nowej pracy”, otrzymamy 759 tys. wyników. Zawodowy surwiwal to być może dobra rzecz. W Future Processing (FP) dbają jednak o to, by świeżo zatrudniony inżynier, specjalista lub menedżer jak najszybciej odnalazł się w zespole, w systemie jego wartości i swoich obowiązkach. Nic dziwnego, że założona i kierowana przez Jarosława Czaję spółka jest laureatem konkursu „Siła przyciągania”, zorganizowanego przez „Puls Biznesu” i jego partnerów — Work Service, PwC i Orange Polska, aby wyłonić atrakcyjne i skuteczniejsze pomysły na pozyskanie i zatrzymanie w przedsiębiorstwie utalentowanych ludzi. Dostawca oprogramowania na zamówienie ze Śląska wygrał w kategorii „Najlepszy program wdrożenia nowego pracownika”.

Nasza kultura jest jak klej, który spaja różne elementy — rozwój, koleżeństwo, innowacje — w sensowną całość: dobre miejsce pracy — mówi Bartłomiej Jaworski z Future Processing.
Zobacz więcej

INTEGRACJA:

Nasza kultura jest jak klej, który spaja różne elementy — rozwój, koleżeństwo, innowacje — w sensowną całość: dobre miejsce pracy — mówi Bartłomiej Jaworski z Future Processing. [FOT. RAFAŁ KLIMKIEWICZ/ EDYTOR]

Pełne prawa na dzień dobry

FP to jedna z firm, które tworzą wizerunek polskich marek technologicznych na arenie międzynarodowej. Global Sourcing Association, organizacja promująca outsourcing, przyznała tej spółce tytuł Dostawcy Usług Roku (Service Provider of the Year). Wręczono go pod koniec ubiegłego roku na uroczystości w Londynie, w której uczestniczyło około 400 gości z całego świata.

Sukces tym większy, że do prestiżowego wyróżnienia nominowano pięć zagranicznych firm. Zarząd zatrudniającego 720 osób przedsiębiorstwa takie osiągnięcia tłumaczy m.in. działaniami na polu employer brandingu. Branża software’owa cierpi na braki kadrowe. Między innymi dlatego Future Processing buduje wizerunek przyjaznego pracodawcy — i to już podczas naboru pracowników. Każdy, kto wysyła do FP swoje CV, może mieć pewność, że będzie potraktowany profesjonalnie i z życzliwością. Po rozmowie kwalifikacyjnej bardzo szybko dostaje informację o jej efekcie. Dane aplikantów, którzy nie przeszli personalnego sita, trafiają do bazy potencjalnych pracowników — a nuż zostaną zatrudnieni następnym razem.

— Na tle konkurencji wyróżnia nas to, że ostatni etap rekrutacji prowadzi prezes. Fachowiec, który ma zasilić nasz zespół, od pierwszych chwil powinien czuć się jak jego pełnoprawny przedstawiciel — twierdzi Ewa Ebelewicz-Plaza, szefowa HR w Future Processing i członek rady FP.

Bartłomiej Jaworski, delivery manager, podkreśla, że wdrożenie debiutanta w FP wykracza daleko poza suchą rozmowę z szefem, przedstawienie go kolegom i przekazanie merytorycznych aspektów pracy. Osobie tej zostaje zaprezentowany obraz przedsiębiorstwa w — jak to określa — szerokim kącie widzenia. Nad wszystkim czuwa dział culture — kieruje się ściśle określonymi kryteriami i monitoruje kolejne etapy adaptacji, by uzyskać powtarzalną jakość tego procesu.

— Każdy nowy fachowiec poznaje wewnętrzną kulturę organizacji, sposoby działania w zespołach, narzędzia, a przede wszystkim to, jak wspólnie osiągamy sukcesy i dlaczego to robimy — mówi Bartłomiej Jaworski.

Program aklimatyzacji

Jak wyglądał jego start w firmie? Naturalnie, spokojnie, sympatycznie — zapewnia. W pierwszym dniu rozpoczął FPAdventure — cykl pięciu szkoleń prowadzonych przez ośmiu pracowników, którzy zgłosili się do tego na ochotnika. Dzięki temu, że byli odpowiednio przygotowani, przekazali nowicjuszom spójny zestaw informacji. Temu samemu służy dokument „Trzeba Wiedzieć” — pozwala odnaleźć się w nowym miejscu, poznać misję, wizję, historię i kodeks FP. Są w nim anegdoty z życia firmy, zdjęcia pracowników, charakterystyka zespołu. I kilka słów o radzie — ludziach, którzy sprawiają, że zarządzanie w FP uwzględnia zarówno cele biznesowe, jak i potrzeby pracowników.

— Nokia, Polkomtel, Motorola Solutions, IBM — w tych korporacjach zdobywałem doświadczenia najpierw jako specjalista, później także jako menedżer. Gdy z perspektywy poprzednich moich miejsc pracy oceniam FPAdventure, nie mogę się nachwalić tego programu — przyznaje Bartłomiej Jaworski. Wirtualnym uzupełnieniem FPAdventure jest aplikacja HelloFP — autorska gra, która ma pomóc nowym osobom w integracji, wdrożeniu i lepszym poznaniu FP.

— Szukaliśmy narzędzia, które oferowałoby korzyści merytoryczne, ale również zawierało element rozrywki, zabawy i wykorzystało naturalny ludzki motywator — rywalizację. Poszliśmy w stronę popularnej wśród młodych gamifikacji. Na każdego, kto jeszcze w okresie próbnym dotrze do mety, czeka FP-owy gadżet — uśmiecha się Agnieszka Zimończyk, szefowa działu culture i członek rady FP. Laureat konkursu „Siła przyciągania” zatrudnia co roku kilkadziesiąt kolejnych osób. Stąd decyzja, by adaptację nowych pracowników realizować według formuły zapewniającej standaryzację.

Stać cię na więcej
Newsletter autorski Mirosława Konkela
ZAPISZ MNIE
×
Stać cię na więcej
autor: Mirosław Konkel
Wysyłany raz w tygodniu
Mirosław Konkel
Jesteś lepszy, niż ci się wydaje, ale nie tak dobry, jak mógłbyś być. Zapisz się na newsletter - znajdź inspiracje i odpowiedzi na ważne pytania.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.

Już pierwszego dnia nowi członkowie zespołu mogą się cieszyć bogatym pakietem benefitów. Należy do nich: biblioteka, konwersacje z angielskiego, sekcje zainteresowań (np. biegowa), a także wypożyczalnie gier planszowych, siłownia, SPA i co piątek darmowe obiady w firmowej restauracji Progress Bar. Zarząd pomyślał też o młodych rodzicach — otworzył punkt przedszkolny „Fantastyczna Przygoda”, w którym mogą zostawić swoje dzieci.

— Wewnętrzna kultura FP jest jak klej, który różne elementy spaja w dobre miejsce pracy. Nie jesteśmy anonimowymi trybikami w maszynie, której działania i celów nie rozumiemy. Każdy czuje się tu doceniony i potrzebny — mówi Bartłomiej Jaworski.

Frontem do kadr

Dużym ułatwieniem dla nowych pracowników jest intranet. To baza najważniejszych informacji, system powiadamiania o bieżących sprawach i platforma załatwiania wszelkich formalności — od rozliczenia delegacji, przez wnioskowanie o urlopy, po zamawianie obiadów i sprzętu. A dzięki kafelkowi „Zgłoś sprawę” użytkownicy uzyskają pomoc, gdy nie wiedzą, do kogo zgłosić się z danym problemem. W intranet FP „zaszyte” są również rozwiązania z dziedziny mediów społecznościowych, które wspierają interakcje między pracownikami oraz dzielenie się wiedzą i pomysłami, np. poprzez „Mentoring Market”.

Jeśli zaś ktoś szuka chętnych do wspólnych podróży do pracy, pomoże mu w tym zakładka „Wspólne dojazdy”. Ponadto z myślą o debiutantach przygotowano aplikację mobilną FPMobile — po jej zainstalowaniu każdy szybko odnajdzie się w gąszczu korytarzy i sal konferencyjnych oraz zarezerwuje pomieszczenie na spotkanie służbowe. I kto by się nie chciał zatrudnić w takiej firmie?

Mirosław Konkel

W morzu tytułów i nagród

W badaniu „Universum Student Survey” firma Future Processing zdobyła tytuł Idealnego Pracodawcy 2015 r. Jest także laureatem konkursu Top Pracodawca Województwa Śląskiego i konkursu Praktykodawca Roku Województwa Śląskiego, zajmując w nim w 2014 r. I miejsce, a w 2015 r. I wyróżnienie.

Według raportu „Computerworld TOP 200” z 2015 r., FP zajmuje 25. miejsce w rankingu polskich firm branży ICT (teleinformatyka) o największym zysku netto za miniony rok i znajduje się w pierwszej dziesiątce firm o największym wzroście zatrudnienia w 2014 r. Raport magazynu „ITwiz” z czerwca 2015 r. umieścił FP na 7. miejscu wśród największych eksporterów usług IT w Polsce. Natomiast „Clutch” nazwał śląską spółkę jednym z liderów polskiej branży IT — w raporcie „Top Poland-based Software and Web Developers” z 2015 r.

 

Konferencja

W dniach 28-29 marca w Warszawie odbędzie się konferencja Recruitment Days 2017 — wyzwania rekrutera: w pogoni za idealnym kandydatem. Poznaj nowe metody w starym procesie rekrutacji, sprawdź, jak dbać o candidate experience i jak rekrutować milenialsów. Szczegóły na stronie: konferencje.pb.pl

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Mirosław Konkel

Polecane