Wspólna pasja do innowacji

  • Materiał partnera
opublikowano: 11-06-2018, 22:00

Warszawska firma Shelfwise wygrała trzecią edycję „ABSL Start-Up Challenge”. W nagrodę finalista zaprezentuje swoje rozwiązania w Londynie. W tym konkursie nie ma jednak przegranych — każdy ma szansę na mariaż z dużym biznesem

Najbardziej innowacyjne młode firmy oferujące softwarowe rozwiązania dla biznesu po raz kolejny walczyły o palmę pierwszeństwa w konkursie „ABSL Start- Up Challenge”. Jego finał miał miejsce podczas dorocznej konferencji ABSL „Poland. The place to grow”, która odbyła się kilka dni temu. Partnerem głównym konkursu jest koncern Procter & Gamble.

WYŁĄCZNIE ZWYCIĘZCY:
WYŁĄCZNIE ZWYCIĘZCY:
W konkursie ABSL Start-Up Challenge nie ma przegranych — każdy młody talent ma okazję zabłysnąć przed biznesmenami i inwestorami z całego świata.
Fot. Paweł Stelmach

— To już trzecią edycja „ABSL Start-Up Challenge”. P&G jest w ten konkurs zaangażowana od początku, gdyż ze start-upami łączy nas jedna ważna cecha: pasja do innowacji. Bacznie przyglądamy się więc wszystkim młodym biznesmenom i ich przedsięwzięciom, które są prezentowane na każdym etapie konkursu. Nie skupiamy uwagi tylko na zwycięzcach, bo tu każda innowacyjna spółka może wnieść wartość dodaną do globalnej korporacji — zapewnia Marcin Półchłopek, Associate Director, Beauty & Grooming Central Europe, Procter & Gamble.

Tegoroczna, dziewiąta konferencja ABSL gościła ponad 1000 przedstawicieli z branży usług biznesowych, w tym prezesów, członków zarządu i dyrektorów globalnych firm a także polityków i media z różnych krajów. Gospodarzem wydarzenia było miasto Poznań.

Twrzą w twarz

„ABSL Start-Up Challenge” to innowacyjna platforma kojarząca duży biznes z młodymi talentami. Jej idea jest prosta: wyłonić jak najlepsze rozwiązania dla firm z sektora SSC, BPO, ITO czy R&D. W tym roku bezkonkurencyjna okazała się firma Shelfwise z Warszawy, oferująca zastosowanie sztucznej inteligencji do optymalizacji ekspozycji półkowej. W nagrodę młodzi biznesmeni otrzymali zaproszenie na Polish Tech Day, w ramach London Tech Week 2018. Jest to jedno z najważniejszych wydarzeń promujących polskie technologie za granicą. Jak jednak podkreślają przedstawiciele P&G, w „ABSL Start-Up Challenge” nikt nie przegrywa. Ten konkurs ma bowiem konstrukcję opartą na prezentacjach i spotkaniach networkingowych. Dzięki temu każdy start-up ma szansę zaciekawić globalne firmy oraz inwestorów swoimi pomysłami czy projektami.

W tym roku do konkursu zgłosiło się 130 start-upów z całego kraju. W lokalnych półfinałach, które odbyły się w Łodzi, Katowicach, Krakowie, Poznaniu, Trójmieście, Szczecinie, Warszawie oraz we Wrocławiu, wyłoniono ośmiu finalistów. Oprócz Shelfwise były to: CloudStorm (zastosowanie robotyzacji do usprawnienia procesów biznesowych), Fream z narzędziem Evryplace (wykorzystanie wirtualnej rzeczywistości do demonstrowania nieruchomości, przygotowania dokumentacji oraz do realizacji szkoleń online), Quantum Lab (system do rozpoznawania emocji i sugerowania reakcji w rozmach telefonicznych), Train & Benefit (digitalowa platforma motywująca do bycia fit), Timate (system do kontroli dostępu i rejestracji czasu pracy z wykorzystaniem technologii internetu rzeczy), Waywer (innowacyjne rozwiązanie w zakresie digital marketingu), VoicePin, twórca Dronn — inteligentnego robota głosowego.

Tzw. dziką kartę od P&G dostała natomiast firma Cluify, oferująca internetową platformę marketingowo-analityczną. Dzięki temu, razem z pozostałymi uczestnikami mogła przedstawić swoje innowacje przed podczas finału konkursu.

— Oczywiście cennym trofeum jest wygrana w tym konkursie, ale ogromny potencjał daje również możliwość prezentacji pomysłów przed kilkuset partnerami biznesowymi — zauważa Małgorzata Mejer, menedżer ds. komunikacji korporacyjnej w Europie Centralnej w P&G.Wszystkich finalistów oceniali doświadczeni menedżerowie.

W kapitule jury zasiedli bowiem: Marcin Półchłopek (P&G), Agnieszka Belowska z Nordea Bank, Monika Synoradzka ze Speedup Group, Marcin Sieńczyk z Randstad Polska, Jake Jephcott, dyrektor ds. rozwoju biznesu z Olivia Business Center, Reuven Gorsht CEO i założyciel Movesnap, oraz Jacek Ratajczak, prezes i założyciel PLUGin. Oprócz głównej nagrody Shelfwise została uhonorowana przez P&G „Partner Recognition Award”.

— Tego typu wyróżnienie ze strony P&G, jak i cały konkurs, ułatwiają dotarcie do potencjalnych partnerów. Jego główną wartością jest net working. Poznajemy ludzi świata biznesu, prowadzimy z nimi rozmowy face to face. Przestajemy być anonimowi. Nasze innowacyjne pomysły mogą trafić do mainstreamu. Ponadto takie spotkania uświadamiają nam, że żaden produkt nigdy nie jest ostatecznie ukończony — zawsze można go ulepszyć, dostosowując rozwiązania do specyfiki i potrzeb danego przedsiębiorstwa — opowiada Konrad Szczukiewicz, członek zarządu Shelfwise.

Opowieści z arkusza zleceń
Newsletter autorski Kamila Kosińskiego
ZAPISZ MNIE
×
Opowieści z arkusza zleceń
autor: Kamil Kosiński
Wysyłany raz w miesiącu
Kamil Kosiński
Newsletter z autorskim podsumowaniem najciekawszych informacji z warszawskiej giełdy.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.

Sama spółka zaczynała sprzedaż swojego rozwiązania… w Singapurze. Dziś rozkręca swój biznes w Polsce, prowadząc pięć pilotażowych przedsięwzięć z dużymi firmami z branży FMCG. Przymierza się również do wejścia na inne europejskie rynki. I wiele wskazuje na to, że ma szansę na rozpoczęcie współpracy z P&G.

Podczas finału „ABSL Startup Challenge” nie tylko Shelfwise wzbudziła uznanie wśród jurorów — startup Waywer otrzymał wyróżnienie od spółki PLUGin, a Oliwia Business Center przyznała swoją nagrodę firmie Timate. Ta ostatnia podbiła również publiczność, która przyznała jej Public Choice Award.

— Bardzo wierzymy w potencjał współpracy ze start-upami, zwłaszcza że jesteśmy jednym z głównych hubów P&Gdo tworzenia innowacji — polski oddział Global Business Service jest drugim, po Cincinnati, pod względem wielkości centrum IT P&G na świecie. Do realizacji naszych przedsięwzięć chętnie poszukujemy partnerów zewnętrznych, w tym jesteśmy otwarci na utalentowane start-upy. Bo nawet tak potężna firma — jak P&G, obecna w 180 krajach, ciągle może nauczyć się czegoś nowego. Świeże spojrzenie startupów pozwala spojrzeć na daną sytuację czy wyzwanie z zupełnie innej perspektywy. Zresztą taka współpraca jest korzystna z obu stron. Startupowcy mają głowy pełne ciekawych pomysłów, opartych na najnowszych technologiach. Z kolei P&Goferuje globalną wiedzę biznesową, jak i możliwość implementacji rozwiązania na całym świecie. A zdarza się nawet tak, że niektóre pomysły opracowane w Polsce są wdrażane nie tam, gdzie powstały, ale w zupełnie innych krajach — tłumaczy Małgorzata Mejer.

Jak dodaje Emilia Burzyńska, Chief Information Officer na Europę Centralną w P&G, dzięki „ABSL Startup Challenge”, co roku P&G rozpoczyna kolejne, pilotażowe przedsięwzięcia, oparte na współpracy z firmami, które wzięły udział w tym konkursie. I niekoniecznie wygrały.

Na światową skalę

Procter&Gamble, poza zaangażowaniem w „ABSL Start-up Challenge”, brała udział w programie akceleracyjnym Startup Spark koordynowanym przez Łódzką Specjalną Strefę Ekonomiczną, w którym start-upy otrzymały wsparcie merytoryczne i możliwość przetestowania swoich rozwiązań w środowisku korporacyjnym. W efekcie koncern testuje dziś Baby Box Club, platformę do subskrypcyjnego zakupu pieluszek dla dzieci.

Jednocześnie P&G od kilku lat jest organizatorem Hackathonu, konkursu dla młodych talentów z dziedziny IT, w trakcie którego programiści pracują zespołowo nad wspólnym projektem, wskazanym przez P&G.

Dotychczasowa współpraca P&G ze polskimi startupami pozwoliła na stworzenie sporego już portfolio innowacji. Jednym z najlepszych tego przykładów jest platforma grywalizacji dla marki Old Spice, którą stworzyli młodzi biznesmeni ze spółki Gamfi, wyspecjalizowani w wykorzystaniu mechanizmów odgrywania ról i gier komputerowych w aplikacjach. Platforma grywalizacji stworzona przez Gamfi została dopasowana do potrzeb Old Spice tak, by umożliwić młodym użytkownikom zaangażowanie się w kontakt z produktem za pośrednictwem aplikacji gier online na smartfona lub komputer. Użytkownicy wcielają się w postać bohatera marki Old Spice. Przechodzą przez różne poziomy gry, zbierając trofea i punkty oraz rywalizując z innymi graczami. Współpraca z P&G dla Gamfi to nie tylko możliwość nawiązania relacji biznesowych na nowych rynkach, lecz także bezcenne doświadczenia pozwalające zrozumieć zachowania dzisiejszych konsumentów i rynku. Start-up może się również pochwalić opracowaniem rozwiązania na światową skalę.

Wykorzystująca grywalizację aplikacja mobilna Oral-B stanowi kolejny przykład rozwijania innowacji w Polsce i przez polskich menedżerów. Aplikacja pozwala nie tylko bawić się i zbierać trofea, ale także pomaga zadbać o codzienną higienę jamy ustnej. Opracował ją zespół partnerów P&G — Iconmobile, agencja rozwoju usług mobilnych oraz Accenture i Hypermedia, które odpowiadały między innymi za rozwój aplikacji. Aplikacja Oral-B wykorzystuje technologię Bluetooth, umożliwiającą łączenie się ze szczoteczką do zębów Oral-B. To pozwala użytkownikom śledzić sesje mycia zębów i pomaga poprawiać nawyki. Jest to pierwsza szczoteczka do zębów wykorzystująca technologię Bluetooth do śledzenia codziennej higieny, jaka została wprowadzona na światowy rynek.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Materiał partnera

Polecane