Wspólna pasja do innowacji

Materiał partnera
opublikowano: 11-06-2018, 22:00

Warszawska firma Shelfwise wygrała trzecią edycję „ABSL Start-Up Challenge”. W nagrodę finalista zaprezentuje swoje rozwiązania w Londynie. W tym konkursie nie ma jednak przegranych — każdy ma szansę na mariaż z dużym biznesem

Najbardziej innowacyjne młode firmy oferujące softwarowe rozwiązania dla biznesu po raz kolejny walczyły o palmę pierwszeństwa w konkursie „ABSL Start- Up Challenge”. Jego finał miał miejsce podczas dorocznej konferencji ABSL „Poland. The place to grow”, która odbyła się kilka dni temu. Partnerem głównym konkursu jest koncern Procter & Gamble.

W konkursie ABSL Start-Up Challenge nie ma przegranych — każdy młody talent ma okazję zabłysnąć przed biznesmenami i inwestorami z całego świata.
Zobacz więcej

WYŁĄCZNIE ZWYCIĘZCY:

W konkursie ABSL Start-Up Challenge nie ma przegranych — każdy młody talent ma okazję zabłysnąć przed biznesmenami i inwestorami z całego świata. Fot. Paweł Stelmach

— To już trzecią edycja „ABSL Start-Up Challenge”. P&G jest w ten konkurs zaangażowana od początku, gdyż ze start-upami łączy nas jedna ważna cecha: pasja do innowacji. Bacznie przyglądamy się więc wszystkim młodym biznesmenom i ich przedsięwzięciom, które są prezentowane na każdym etapie konkursu. Nie skupiamy uwagi tylko na zwycięzcach, bo tu każda innowacyjna spółka może wnieść wartość dodaną do globalnej korporacji — zapewnia Marcin Półchłopek, Associate Director, Beauty & Grooming Central Europe, Procter & Gamble.

Tegoroczna, dziewiąta konferencja ABSL gościła ponad 1000 przedstawicieli z branży usług biznesowych, w tym prezesów, członków zarządu i dyrektorów globalnych firm a także polityków i media z różnych krajów. Gospodarzem wydarzenia było miasto Poznań.

Twrzą w twarz

„ABSL Start-Up Challenge” to innowacyjna platforma kojarząca duży biznes z młodymi talentami. Jej idea jest prosta: wyłonić jak najlepsze rozwiązania dla firm z sektora SSC, BPO, ITO czy R&D. W tym roku bezkonkurencyjna okazała się firma Shelfwise z Warszawy, oferująca zastosowanie sztucznej inteligencji do optymalizacji ekspozycji półkowej. W nagrodę młodzi biznesmeni otrzymali zaproszenie na Polish Tech Day, w ramach London Tech Week 2018. Jest to jedno z najważniejszych wydarzeń promujących polskie technologie za granicą. Jak jednak podkreślają przedstawiciele P&G, w „ABSL Start-Up Challenge” nikt nie przegrywa. Ten konkurs ma bowiem konstrukcję opartą na prezentacjach i spotkaniach networkingowych. Dzięki temu każdy start-up ma szansę zaciekawić globalne firmy oraz inwestorów swoimi pomysłami czy projektami.

W tym roku do konkursu zgłosiło się 130 start-upów z całego kraju. W lokalnych półfinałach, które odbyły się w Łodzi, Katowicach, Krakowie, Poznaniu, Trójmieście, Szczecinie, Warszawie oraz we Wrocławiu, wyłoniono ośmiu finalistów. Oprócz Shelfwise były to: CloudStorm (zastosowanie robotyzacji do usprawnienia procesów biznesowych), Fream z narzędziem Evryplace (wykorzystanie wirtualnej rzeczywistości do demonstrowania nieruchomości, przygotowania dokumentacji oraz do realizacji szkoleń online), Quantum Lab (system do rozpoznawania emocji i sugerowania reakcji w rozmach telefonicznych), Train & Benefit (digitalowa platforma motywująca do bycia fit), Timate (system do kontroli dostępu i rejestracji czasu pracy z wykorzystaniem technologii internetu rzeczy), Waywer (innowacyjne rozwiązanie w zakresie digital marketingu), VoicePin, twórca Dronn — inteligentnego robota głosowego.

Tzw. dziką kartę od P&G dostała natomiast firma Cluify, oferująca internetową platformę marketingowo-analityczną. Dzięki temu, razem z pozostałymi uczestnikami mogła przedstawić swoje innowacje przed podczas finału konkursu.

— Oczywiście cennym trofeum jest wygrana w tym konkursie, ale ogromny potencjał daje również możliwość prezentacji pomysłów przed kilkuset partnerami biznesowymi — zauważa Małgorzata Mejer, menedżer ds. komunikacji korporacyjnej w Europie Centralnej w P&G.Wszystkich finalistów oceniali doświadczeni menedżerowie.

W kapitule jury zasiedli bowiem: Marcin Półchłopek (P&G), Agnieszka Belowska z Nordea Bank, Monika Synoradzka ze Speedup Group, Marcin Sieńczyk z Randstad Polska, Jake Jephcott, dyrektor ds. rozwoju biznesu z Olivia Business Center, Reuven Gorsht CEO i założyciel Movesnap, oraz Jacek Ratajczak, prezes i założyciel PLUGin. Oprócz głównej nagrody Shelfwise została uhonorowana przez P&G „Partner Recognition Award”.

— Tego typu wyróżnienie ze strony P&G, jak i cały konkurs, ułatwiają dotarcie do potencjalnych partnerów. Jego główną wartością jest net working. Poznajemy ludzi świata biznesu, prowadzimy z nimi rozmowy face to face. Przestajemy być anonimowi. Nasze innowacyjne pomysły mogą trafić do mainstreamu. Ponadto takie spotkania uświadamiają nam, że żaden produkt nigdy nie jest ostatecznie ukończony — zawsze można go ulepszyć, dostosowując rozwiązania do specyfiki i potrzeb danego przedsiębiorstwa — opowiada Konrad Szczukiewicz, członek zarządu Shelfwise.

Sama spółka zaczynała sprzedaż swojego rozwiązania… w Singapurze. Dziś rozkręca swój biznes w Polsce, prowadząc pięć pilotażowych przedsięwzięć z dużymi firmami z branży FMCG. Przymierza się również do wejścia na inne europejskie rynki. I wiele wskazuje na to, że ma szansę na rozpoczęcie współpracy z P&G.

Podczas finału „ABSL Startup Challenge” nie tylko Shelfwise wzbudziła uznanie wśród jurorów — startup Waywer otrzymał wyróżnienie od spółki PLUGin, a Oliwia Business Center przyznała swoją nagrodę firmie Timate. Ta ostatnia podbiła również publiczność, która przyznała jej Public Choice Award.

— Bardzo wierzymy w potencjał współpracy ze start-upami, zwłaszcza że jesteśmy jednym z głównych hubów P&Gdo tworzenia innowacji — polski oddział Global Business Service jest drugim, po Cincinnati, pod względem wielkości centrum IT P&G na świecie. Do realizacji naszych przedsięwzięć chętnie poszukujemy partnerów zewnętrznych, w tym jesteśmy otwarci na utalentowane start-upy. Bo nawet tak potężna firma — jak P&G, obecna w 180 krajach, ciągle może nauczyć się czegoś nowego. Świeże spojrzenie startupów pozwala spojrzeć na daną sytuację czy wyzwanie z zupełnie innej perspektywy. Zresztą taka współpraca jest korzystna z obu stron. Startupowcy mają głowy pełne ciekawych pomysłów, opartych na najnowszych technologiach. Z kolei P&Goferuje globalną wiedzę biznesową, jak i możliwość implementacji rozwiązania na całym świecie. A zdarza się nawet tak, że niektóre pomysły opracowane w Polsce są wdrażane nie tam, gdzie powstały, ale w zupełnie innych krajach — tłumaczy Małgorzata Mejer.

Jak dodaje Emilia Burzyńska, Chief Information Officer na Europę Centralną w P&G, dzięki „ABSL Startup Challenge”, co roku P&G rozpoczyna kolejne, pilotażowe przedsięwzięcia, oparte na współpracy z firmami, które wzięły udział w tym konkursie. I niekoniecznie wygrały.

Na światową skalę

Procter&Gamble, poza zaangażowaniem w „ABSL Start-up Challenge”, brała udział w programie akceleracyjnym Startup Spark koordynowanym przez Łódzką Specjalną Strefę Ekonomiczną, w którym start-upy otrzymały wsparcie merytoryczne i możliwość przetestowania swoich rozwiązań w środowisku korporacyjnym. W efekcie koncern testuje dziś Baby Box Club, platformę do subskrypcyjnego zakupu pieluszek dla dzieci.

Jednocześnie P&G od kilku lat jest organizatorem Hackathonu, konkursu dla młodych talentów z dziedziny IT, w trakcie którego programiści pracują zespołowo nad wspólnym projektem, wskazanym przez P&G.

Dotychczasowa współpraca P&G ze polskimi startupami pozwoliła na stworzenie sporego już portfolio innowacji. Jednym z najlepszych tego przykładów jest platforma grywalizacji dla marki Old Spice, którą stworzyli młodzi biznesmeni ze spółki Gamfi, wyspecjalizowani w wykorzystaniu mechanizmów odgrywania ról i gier komputerowych w aplikacjach. Platforma grywalizacji stworzona przez Gamfi została dopasowana do potrzeb Old Spice tak, by umożliwić młodym użytkownikom zaangażowanie się w kontakt z produktem za pośrednictwem aplikacji gier online na smartfona lub komputer. Użytkownicy wcielają się w postać bohatera marki Old Spice. Przechodzą przez różne poziomy gry, zbierając trofea i punkty oraz rywalizując z innymi graczami. Współpraca z P&G dla Gamfi to nie tylko możliwość nawiązania relacji biznesowych na nowych rynkach, lecz także bezcenne doświadczenia pozwalające zrozumieć zachowania dzisiejszych konsumentów i rynku. Start-up może się również pochwalić opracowaniem rozwiązania na światową skalę.

Wykorzystująca grywalizację aplikacja mobilna Oral-B stanowi kolejny przykład rozwijania innowacji w Polsce i przez polskich menedżerów. Aplikacja pozwala nie tylko bawić się i zbierać trofea, ale także pomaga zadbać o codzienną higienę jamy ustnej. Opracował ją zespół partnerów P&G — Iconmobile, agencja rozwoju usług mobilnych oraz Accenture i Hypermedia, które odpowiadały między innymi za rozwój aplikacji. Aplikacja Oral-B wykorzystuje technologię Bluetooth, umożliwiającą łączenie się ze szczoteczką do zębów Oral-B. To pozwala użytkownikom śledzić sesje mycia zębów i pomaga poprawiać nawyki. Jest to pierwsza szczoteczka do zębów wykorzystująca technologię Bluetooth do śledzenia codziennej higieny, jaka została wprowadzona na światowy rynek.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Materiał partnera

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

Puls Biznesu

Gospodarka / Wspólna pasja do innowacji