Wybiła godzina prawdy dla rynku internetu

Prasa i telewizja zazdroszczą internetowi zwyżek, które w tym roku mogą być nawet dwucyfrowe. Tyle że może je zjeść Google. Zaczyna się walka ceną.

ZenithOptimedia szacuje, że rynek reklamy internetowej wzrośnie o 7,5 proc., ale są też tacy, którzy prognozują silny, dwucyfrowy wzrost. Tyle że nie jest tak różowo, jak się na pierwszy rzut oka wydaje. Zwyżki zjadane są przez międzynarodowych gigantów, takich jak Google czy YouTube — uważa część rynku.

— Tegoroczny wzrost rynku reklamy internetowej zostanie skonsumowany głównie przez Google’a i YouTube’a, a więc polskie firmy mało na tym wzroście skorzystają — twierdzi Tomasz Jażdżyński, prezes GG Network.

Zdaniem ZenithOptimedia, Google w wyszukiwarkach ma praktyczny monopol, choć tego typu reklama stanowi tylko jedną trzecią rynku, a w pozostałych obszarach nie jest tak silny.

Więcej na temat reklamy w internecie przeczytasz TUTAJ>>

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Magdalena Wierzchowska

Polecane