Wydatek na zdrowie się zwróci

MK
opublikowano: 25-05-2007, 00:00

Polscy pracodawcy coraz częściej traktują zdrowie pracowników jako konieczną inwestycję.

Polscy pracodawcy coraz częściej traktują zdrowie pracowników jako konieczną inwestycję.

Zapewnienie pakietu medycznego wszystkim zatrudnionym, a tym bardziej kluczowym specjalistom i menedżerom to dziś w wielu firmach konieczność. Inaczej ludzie odeszliby do konkurencji.

— Tak jest na przykład w budownictwie, gastronomii i hotelarstwie — zauważa Robert Żelewski, szef HR w polskim oddziale Hotels & Resort Worldwide, Inc.

Programy ochrony zdrowia mają też powstrzymać fachowców przed wyjazdami za granicę. W Wielkiej Brytanii czy w Irlandii zarabialiby o niebo lepiej.

— Bonusy w formie ubezpieczenia emerytalnego czy abonamentu wykupionego w renomowanej klinice mogą przekonać niezdecydowanych do pozostania w kraju —uważa Maciej Dobrzyniecki, prezes zarządu Profit-Consult, gdańskiej firmy, która zajmuje się doradztwem inwestycyjnym.

To się opłaca

Wydatki na opiekę medyczną nie opierają się na altruizmie pracodawców, ale na twardych przesłankach ekonomicznych. Piotr Soszyński, dyrektor ds. medycznych Grupy Medicover, przytacza amerykańskie badania, według których każdy dolar wydany przez firmę na opiekę medyczną przynosi od 3 do 6 dolarów zysku. Według Soszyńskiego, pozytywny wpływ zdrowia na produktywność jest oczywisty. Na badanie czy zabieg w prywatnej przychodni nie trzeba czekać, co ma duże znaczenie dla wiecznie zapracowanych menedżerów.

— Gdy firma zagwarantuje personelowi świadczenia lekarskie na odpowiednim poziomie, zmniejszy się rozmiar absencji. To przełoży się na efektywność, a więc i na konkurencyjność firmy — twierdzi Piotr Soszyński.

Lepiej cię widzą

Inwestycje prozdrowotne poprawiają również wizerunek firmy — i to zarówno wewnątrz niej, jak i na zewnątrz.

— Pracownicy, w tym menedżerowie, są bardziej umotywowani, gdy widzą, że przedsiębiorstwo troszczy się o nich — zauważa Maciej Dobrzyniecki.

Z kolei klienci chcą widzieć, że produkty czy usługi kupują od firm, które kierują się nie tylko chęcią wielkiego zysku.

— Świadczenia medyczne są postrzegane pozytywnie nie tylko przez pracowników, którzy z nich korzystają, ale także przez ich rodziny, znajomych, otoczenie firmy — podkreśla Robert Żelewski.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: MK

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu