Wydatki na markę mogą się zwrócić

Marta Biernacka
24-09-2003, 00:00

Sama nazwa z pewnością nie przesądza o kompetencjach doradcy. Może być jednak cennym aktywem.

W wielu przypadkach przedsiębiorca może skorzystać z usług firmy mniej znanej, ale zwykle tańszej.

— Najważniejsze przy wyborze powinny być kompetencje firmy doradczej, zrealizowane z sukcesem projekty, umiejętne zarządzanie wiedzą. Jakość usług zapewniają nowoczesne rozwiązania informatyczne, ale przede wszystkim potencjał organizacyjno-techniczny konsultantów — wskazuje Andrzej Głowacki, prezes DGA.

Przedsiębiorca powinien określić cele, jakie chce osiągnąć i szukać firmy, która ma wieloletnie, udokumentowane doświadczenie w dziedzinie, w której potrzebuje wsparcia doradcy.

Marka to przede wszystkim rozpoznawalność firmy na rynku. Trzeba na nią długo pracować, aby uczynić ją medialną i powszechnie znaną. Na to mogą sobie pozwolić firmy doradcze dysponujące środkami na reklamę. Są to głównie międzynarodowe koncerny, które obok pieniędzy mają długą historię.

— Historia, skala działalności doradcy nie jest jedynym wyznacznikiem kompetencji. Polskie firmy dysponują równie dobrze wykształconą kadrą. Działają na mniejszą skalę, ale są specjalistami w rozpoznawaniu rynków lokalnych — podkreśla Marek Roman, dyrektor generalny firmy EVIP.

Są jednak sytuacje, w których marka doradcy ma znaczenie.

— Klienci korporacyjni przy wyborze doradcy niemal zawsze kierują się marką. Tak działają głównie zagraniczni inwestorzy, ale także spółki giełdowe — wskazuje Andrzej Maciejewski, dyrektor zarządzający Kienbaum Executive Consultants.

— Przy istotnych operacjach finansowych i strategicznych decyzjach, np. przy wejściu na giełdę, audytor z grona wielkiej czwórki uwiarygadnia firmę. Podobnie jest przy operacjach międzynarodowych. Tu w grę wchodzi rozpoznawalność doradcy, dostęp do baz danych, najlepszych doświadczeń i globalne podejście — tłumaczy Bartłomiej Pawlak, dyrektor marketingu w Ernst & Young.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marta Biernacka

Najważniejsze dzisiaj

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Kariera / / Wydatki na markę mogą się zwrócić