CD Projekt miał w drugim kwartale 2021 r. 72,55 mln zł zysku netto. Wynik okazał się 120 proc. wyższy od konsensusu „PB”, który zakładał 32,6 mln zł zysku netto.
Zysk operacyjny producenta gier wyniósł 79,4 mln zł. Był o 89 proc. wyższy do średniej prognoz analityków, która zakładała 42,1 mln zł EBIT.
Przychody producenta gier wyniosły 272,6 mln zł. Okazały się o 47 proc. wyższe od konsensusu, który przewidywał 185 mln zł.
W trakcie konferencji Piotr Nielubowicz, wiceprezes CD Projektu poinformował, że największy wpływ na przychody drugiego kwartału miała cyfrowa dystrybucja “Cyberpunka”. Pozytywny wpływ rozwiązania rezerw na zwroty “Cyberpunka” wyniósł około 40 mln zł. O podobną wartość wzrosły jednak koszty, więc ostateczny wpływ na wynik był neutralny.
Wyniki CD Projektu w II kw. vs. konsensus PB.
II kw. | konsensus | różnica | |
Przychody | 273 | 185 | 47,57% |
EBITDA | 107 | 70,2 | 52,42% |
EBIT | 79,4 | 42,1 | 88,60% |
Zysk netto | 72,55 | 32,9 | 120,52% |
Większość analityków spodziewała się wyraźnie niższego r/r zysku netto i zysku operacyjnego.
Analitycy o wynikach CD Projektu
Omar Sheikh, analityk Mornaga Stanleya (jego rekomendacja to “zgodnie z wagą w indeksie”), cytowany przez agencje Bloomberg przyznaje, że rezultaty są znaczni powyżej oczekiwań, ale zaznacza, że nie doczekał się nowych informacji o harmonogramie wydawniczym.
– Koniec końców najważniejszym czynnikiem, wpływającym na kurs, będzie udana premiera next-genowej wersji “Cyberpunka” - dodaje Omar Sheikh.
Zgadza się z nim Ken Rumph z Jefferiesa (jego rekomendacja to “kupuj”, który nie ma wątpliwości, że jakiekolwiek informacje o opóźnieniach premiery zmartwią inwestorów, ponieważ wciąż nie jest jasne, czy studio jest w stanie wydawać regularnie gry “na czas”.
Ekspert uważa, że fluktuacje w zatrudnieniu są zbliżone do obserwowanych po premierze “Wiedźmina 3”.
Rafał Wiatr z Citi, którego rekomendacje to “sprzedaj”, oczekuje pozytywnej reakcji rynku na znaczące przebicie konsensusu, choć zaznacza, że biorąc pod uwagę kapitalizację spółki, wyniki za II kwartał nie są “game changerem”. Zwraca też uwagą na słaby cash flow operacyjny.
Kapitalizacja CD Projektu to 17,2 mld zł. W porównaniu z początkiem roku spadła o 38 proc., wobec 20-procentowej zwyżki WIG20.
Zarząd podtrzymał zapowiedzi
W prezentacji dla inwestorów CD Projekt podtrzymał, że wersje “Cyberpunka” i “Wiedźmina 3” na nowe konsole ukażą się w końcówce 2021 r.
CD Projekt poinformował, że w pierwszym półroczu br. skupiał się na usprawnieniu rozgrywki “Cyberpunka 2077”. W 2021 r. gra otrzymała siedem aktualizacji i w czerwcu powróciła do PlayStation Store.
– Serwisowanie Cyberpunka w czasie transformacji studia i w trybie pracy zdalnej, który w znacznej mierze wciąż u nas obowiązuje, jest trudniejsze, ale dajemy z siebie wszystko. Poza kolejnymi aktualizacjami pracujemy obecnie nad innymi projektami, w tym nad dedykowanymi na konsole nowej generacji wersjami Cyberpunka 2077 i Wiedźmina 3 oraz nad dodatkiem do Cyberpunka – mówi Adam Kiciński, prezes CD Projektu.
Spółka informuje, że nadal znaczna część zespołu deweloperskiego zaangażowana jest w prace nad aktualizacjami do Cyberpunka, a wydatki na nie zaliczane są bezpośrednio w koszty bieżącego okresu i wpływają na niższą niż zwykle rentowność netto.
Pomimo przeznaczenia ponad 500 mln zł na wypłatę dywidendy saldo środków pieniężnych i posiadanych przez spółkę obligacji skarbowych zwiększyło się w trakcie pierwszego półrocza o ponad ćwierć miliarda złotych do blisko 1,13 mld zł.
Jak wynika z raportu, zatrudnienie wzrosło symbolicznie.
CD Projekt poinformował, że obecnie ok. 160 osób pracuje nad pierwszym dużym dodatkiem do "Cyberpunk 2077", a ok. 70 osób nad nową grą AAA.
Zgodnie z oczekiwaniami rynku zarząd CD Projekt nie podał danych o sprzedaży „Cyberpunka”.
Po lepszych od prognoz wynikach kurs producenta gier mocno zwyżkuje w trakcie czwartkowej sesji.