Xiaomi pobił Samsunga w Chinach

opublikowano: 05-08-2014, 12:37

W drugim kwartale 2014 r. koncern Xiaomi trzykrotnie zwiększył dostawy smartfonów na chiński rynek przebijając rezultat Samsunga stając się tym samym nowym liderem wśród sprzedawców tego sprzętu na największym rynku telekomunikacyjnym na świecie. I to w zaledwie w cztery lata od powstania spółki, informuje Bloomberg.

Koncern z Pekinu dostarczył chińskim klientom 15 mln urządzeń, co według wyliczeń firmy badawczej Canalys, dało mu 14-proc. udział w rynku. Tymczasem dotychczasowy „numer 1”, południowokoreański Samsung Electronics odnotował wynik na poziomie 13,2 mln smartfonów co dało mu 12 proc. udział w chińskim rynku.

Smartfon Xiaomi Redmi (fot. Bloomberg)
Smartfon Xiaomi Redmi (fot. Bloomberg)
None
None

Xiaomi zdobyło klientów głównie sprzedając tańsze urządzenia wyposażone w funkcje skierowane bezpośrednio do klientów poprzez stronę internetową. Firma celuje również w inne rynki wschodzące m.in. brazylijski,  indyjski i rosyjski.

Chińscy konsumenci od pewnego czasu zwracają się w stronę krajowych producentów. Spośród zagranicznych gigantów w drugim kwartale w czołowej „10” znalazł się jedynie amerykański koncern Apple, który zwiększył dostawy o 58 proc. dzięki umowie na dystrybucję podpisaną z telekomem China Mobile.

Łącznie w II kwartale 2014 r. na chiński rynek trafiło 108,5 mln smartfonów, co stanowiło 37 proc. globalnej sumy. Trzecią pozycję w Państwie Środka po Xiaomi i Samsungu zdobył koncern Lenovo  z 13 milionami urządzeń.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Tadeusz Stasiuk

Polecane