XOXO WiFi ułatwia dostęp do sieci

opublikowano: 26-07-2018, 22:00

Spółka oferująca mobilny internet w 130 krajach chce otworzyć wypożyczalnię na lotnisku. Zajmie się też sprzedażą routerów.

Jedni na urlopie zapominają o pracy, a inni ją sobie wymyślają. Tak było w przypadku Katarzyny Banasiak i Andrzeja Przybyła, młodych łodzian.

— Bardzo lubimy podróżować. Podczas wyjazdów zawsze mieliśmy ten sam problem: brak internetu. Pracowałam w marketingu, a Andrzej pracuje w firmie IT i oboje musieliśmy mieć kontakt z pracodawcami. Po wycieczce po Wietnamie, gdy w jednej z wiosek nie mogliśmy połączyć się z siecią, zaczęliśmy szukać rozwiązania. Okazało się, że w Europie Zachodniej, Azji czy Stanach Zjednoczonych są spółki, które oferują mobilne WiFi, ale nie ma takiej firmy w Polsce ani całej Europie Środkowej i Wschodniej — mówi Katarzyna Banasiak, menadżer ds. operacyjnych w XOXO WiFi.

Tak powstało Polish WiFi — rozwiązanie dla obcokrajowców przyjeżdżających do Polski. Za 6 EUR dziennie mogą wynająć urządzenie, które po uruchomieniu łączy się z operatorem z najmocniejszym sygnałem w danym miejscu. Do jednego routera można podłączyć kilka telefonów lub komputerów.

Firmy i turyści

— Jesienią ubiegłego roku postanowiliśmy wyjść w świat i zaoferować takie rozwiązania dla osób wyjeżdżających za granicę. Zaczęliśmy od podpisania umów z telekomami w Stanach Zjednoczonych, Chinach, Kanadzie, Japonii i Meksyku — opowiada Andrzej Przybył.

Dziś XOXO WiFi działa w 130 krajach świata i ma umowy z ponad 300 telekomami. Stawka za wypożyczenie urządzenia jest taka sama: 10 EUR za dzień. Firma ma 140 routerów, produkowanych m.in. w Singapurze i skonfigurowanych specjalnie dla niej. W sezonie wakacyjnym wszystkie są wynajęte. Miesięcznie XOXO WiFi płaci telekomom średnio 7 tys. EUR. W tym roku zatrudniająca trzy osoby firma z biurem przy ul. Piotrkowskiej w Łodzi chce mieć milion złotych przychodów. Klientów ma na całym świecie, bo wysyła paczki z urządzeniami nawet do Stanów Zjednoczonych, Chin, Rosji czy na Martynikę.

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.

— Nie spodziewaliśmy, że będziemy mieć tak dużo klientów z Polski, bo wydawało się nam, że 10 EUR dziennie to dla nich za dużo — przyznaje Katarzyna Banasiak.

80 proc. klientów stanowią firmy, m.in. Łódzka Specjalna Strefa Ekonomiczna, Polski Związek Narciarski, Helios czy Mercedes. Dlatego urządzenia XOXO WiFi jeżdżą najczęściej w biznesowych kierunkach: do Stanów Zjednoczonych, Chin, Japonii i Izraela. W przypadku takich kierunków najbardziej liczy się bezpieczeństwo łącza, niezawodność i stała cena.

— Gdyby Hanna Gronkiewicz-Waltz miała XOXO, nie zapłaciłaby za internet po tygodniowej służbowej podróży do USA 50 tys. zł, tylko 50 EUR — mówi Andrzej Przybył.

Klienci indywidualni potrzebują internetu w egzotycznych miejscach. XOXO zapowiada, że wkrótce będzie oferować usługi w Nepalu, Mongolii, Pakistanie czy na Dominikanie. Na Kubie jeszcze się nie uda, bo tam jest za słaba infrastruktura telekomunikacyjna. Firma chce lepiej dotrzeć do indywidualnych klientów i bierze udział w przetargu na kiosk na Lotnisku Chopina.

Szerszy zasięg

— Poza wynajmem zaczynamy też oferować XOXO WiFi w sprzedaży. Rozmawialiśmy z siecią hotelową, która mogłaby wyposażać w nie gości, żeby mieli dostęp do internetu też poza obiektem, a także z biurem podróży organizującym wyjazdy incentive — mówi Katarzyna Banasiak. Sprzedaż detaliczna ma ruszyć jeszcze w tym roku. XOXO WiFi pozycjonuje się w sieci i reklamuje na Facebooku.

— Teraz ruszamy z szerszą reklamą. Współpracujemy z podróżnikami, m.in. Beatą Pawlikowską. Do tej pory chcieliśmy rozwijać się sami, podobała nam się niezależność. Ale inwestor ułatwiłby ekspansję i reklamę — przyznaje Andrzej Przybył.

Jeszcze w tym roku XOXO WiFi zacznie reklamować się w innych krajach Europy Środkowej i Wschodniej.

 

 

 

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Małgorzata Grzegorczyk

Polecane