Youtuberzy nie zarabiają w Polsce średniej krajowej

opublikowano: 27-12-2018, 22:00

Zbliżający się koniec roku oznacza podsumowania.

Kilka ciekawych liczb przedstawiła spółka LifeTube, czyli jedna z tzw. agencji influencer marketingu, która jednocześnie jest siecią partnerską, zrzeszającą wideoblogerów publikujących na autorskich kanałach w serwisie YouTube. Polskim youtuberom daleko do tych, których nazwiska znane są na całym świecie, ale i tak mogą zaliczyć ostatni rok do udanych.

LifeTube wypłaciła w tym roku swoim twórcom 23 mln zł, aż o 51 proc. (8 mln zł) więcej niż w ubiegłym roku. Spółka informuje też, że zanotowała wzrost przychodów na poziomie 38 proc. Life Tube koordynuje kampanie reklamowe na YouTubie na internetowych kanałach wideotwórców, którzy są zaprzyjaźnieni ze spółką. Najdroższa kampania zrealizowana przez LifeTube w tym roku kosztowała 1,5 mln zł, a średni koszt jednej kampanii to 9,5 tys. zł. Obecnie w agencji zrzeszonych jest 500 twórców, np. Łukasz Jakóbiak z kanału 20m2, Panna Joanna, Kaluch czy Magda Bereda. Kanały wszystkich twórców LifeTube miały w tym roku łącznie aż 7 mld wyświetleń. Dla porównania: Markiplier, najbogatszy tegoroczny youtuber z listy magazynu „Forbes”, tylko na swoim kanale zanotował łącznie 10 mld wyświetleń w tym roku. Pierwsza dziesiątka najlepiej zarabiających youtuberów na świecie zarobiła w mijającym roku łącznie 180,5 mln USD, o 42 proc. więcej niż w 2017 r.

Średnio jeden twórca w LifeTube miał dochód na poziomie około 46 tys. zł brutto (z ubiegłorocznych danych tej samej agencji wynikało, że średnio jeden twórca zarobił w ciągu roku około 30 tys. zł brutto). To oznacza, że miesięczną „pensję” polskiego youtubera można szacować na 3833 zł. To mniej niż średnia płaca w kraju (oczywiście to tylko obraz statystyczny). To jednak tylko dane jednej agencji, które nie oddają w pełni realiów polskiego rynku wideoblogów.

— W przyszłym roku zamierzamy jeszcze więcej czerpać z synergii partnerskich działań. Mam nadzieję, że będzie to rok profesjonalnej i ciekawej współpraycy branży influencer marketingu — mówi Paweł Stano, prezes LifeTube.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Aleksandra Rogala

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy