Za dużo różnych toto

JBR
opublikowano: 27-11-2006, 00:00

Totolotek Toto-Mix nie może zastrzec logo. Jest ono zbyt podobne do innych znaków „toto” zarejestrowanych wcześniej — orzekł sąd.

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie podtrzymał w piątek decyzję Urzędu Patentowego, którą ten ostatni odmówił zarejestrowania znaku towarowego słowno-graficznego „Totomix”. Znak zgłosiła spółka bukmacherska Totolotek Toto-Mix, a odmowa dotyczy tylko niektórych klas towarów: losów do gier, kart ozdobnych, afiszy, czasopism, gazet i prowadzenia punktów sprzedaży losów. W pozostałych zgłoszonych dziedzinach, które obejmują m.in. wynajem samochodów, doradztwo prawne, hotelarstwo i gastronomię Totolotek może zastrzec znak.

Zdaniem sądu, Urząd Patentowy postąpił słusznie, odmawiając rejestracji. Zastrzeżenie logo mogłoby bowiem wprowadzić klientów w błąd. Istnieją bowiem wcześniejsze marki słowno-graficzne należące do Totalizatora Sportowego, w których również występuje słowo „toto” i motyw piłki nożnej. Sąd nie dał się przekonać, że działalność Totalizatora różni się od działalności Totolotka.

— Totolotek prowadzi zakłady bukmacherskie, gdzie można obstawić np. wynik meczu piłki nożnej. Totalizator to zakłady losowe. W punktach Totolotka nie można zagrać w Dużego Lotka, a w kolekturach Totalizatora założyć się, kto wygra Ligę Mistrzów — argumentował Zygmunt Wróblewski, rzecznik patentowy Totolotka.

Dla sądu jednak oba rodzaje działalności okazały się podobne.

— Różnica jest może istotna z punktu widzenia przedsiębiorcy, ale nie gracza. I tu, i tu klient po prostu obstawia liczby — stwierdził sędzia Zbigniew Rudnicki.

Sąd uznał też, że znaki są podobne graficznie, i przypomniał, że marki Totalizatora zostały zarejestrowane wcześniej.

Przypomnijmy, że rok temu Naczelny Sąd Administracyjny ostatecznie potwierdził prawo Totolotka do szacowanej na kilka milionów złotych marki Totolotek. Jej unieważnienia domagał się Totalizator Sportowy.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: JBR

Polecane