Zacięta walka o świnoujski port

Bogdan Tychowski
opublikowano: 28-06-2007, 00:00

Dwie krajowe firmy przystąpią do kolejnych negocjacji kupna udziałów w spółce Port Handlowy Świnoujście.

Dwie krajowe firmy przystąpią do kolejnych negocjacji kupna udziałów w spółce Port Handlowy Świnoujście.

Zakupem 45 proc. udziałów w PHŚ, należących do Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście (ZMPSiŚ), zainteresowały się krajowe dwie firmy. Już wpłynęły ich oferty.

— Jeśli wszystko przebiegnie zgodnie z harmonogramem, ZMPSiŚ powinien sprzedać udziały PHŚ w lipcu — przewiduje Wojciech Sobecki, rzecznik Morskich Portów Szczecin i Świnoujście.

Roczne możliwości przeładunkowe świnoujskich nabrzeży to około 12 milionów ton towarów. W 2006 r. obroty PHŚ wyniosły w eksporcie — prawie 2,7 mln ton, w imporcie — 830 tys., a w tranzycie 601 tys. ton. Główne ładunki to towary masowe — węgiel i koks, oraz rudy. Rośnie też przeładunek kontenerów.

Port Handlowy Świnoujście ma udziały w spółkach: Port Operator (usługi agencyjne i spedycyjne), Port-Hol (usługi holownicze, dźwigi pływające), Kolej Bałtycka (przewozy kolejowe), Port-Invest (działalność inwestycyjna).

Port Handlowy Świnoujście to ostatnia firma eksploatacyjna, w której — w myśl ustawy — należący do skarbu państwa, ZMPSiŚ powinien sprzedać walory.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Bogdan Tychowski

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu