Zagraj rolę życia w mBanku

Puls Biznesu, Konkurs „Siła przyciągania” — case study laureata
28-05-2018, 22:00

Finansowy gigant pozwala kandydatom spróbować swoich sił na różnych stanowiskach

Opinie o menedżerach i firmach nie pozostawiają złudzeń: kapitał ludzki ciągle nie jest traktowany jak prawdziwy kapitał. Takie jest przynajmniej odczucie wielu pracowników, którzy pracują poniżej swoich kwalifikacji, robią coś, co nie daje im spełnienia, przede wszystkim zaś nie widzą szans na rozwój swoich karier. W zniechęcenie popadają zwłaszcza młodzi — swe aspiracje rozbuchali podczas studiów, a teraz widzą pogłębiającą się przepaść między marzeniami a rzeczywistością. Są jak Adaś Miałczyński z „Dnia świra”, który, odbierając głodową pensję nauczyciela, rozpacza nad losem swoim i innych przedstawicieli zawodu: „O, bracia poloniści, siostry polonistki, sto trzydzieścioro było nas na pierwszym roku. Myśleliśmy, że nogi Boga złapaliśmy, że oto nas przyjęto do szkoły poetów. Szkoła poetów… A potem bida, bida i rozczarowanie!”.

ORGANIZACJA:
Zobacz więcej

ORGANIZACJA:

Adresowane do milenialsów kampanie muszą być dobrze zaplanowane — mówią Barbara Zych, prezes Employer Branding Institute, i Mirosław Antonowicz, dyrektor ds. rekrutacji i zarządzania zasobami ludzkimi mBanku. Fot. Marek Wiśniewski

Nie brakuje jednak przedsiębiorstw, które naprawdę nie przycinają pracownikom ambicji. Potwierdzają to uczestnicy konkursu „Siła przyciągania”, organizowanego przez „Puls Biznesu” wraz z firmami: Work Service, PwC i Orange Polska. Jednym z laureatów jest mBank, który zdobył nagrodę główną w kategorii Najlepsza kampania employer branding dla milenialsów.

Co wzbudziło zainteresowanie jurorów? Po pierwsze, mBank zamienił typowe ogłoszenia z numerami referencyjnymi w atrakcyjną stronę rekrutacyjną. Po wtóre, pod hasłem „Zagraj rolę życia” stworzył rotacyjny program praktyk, dzięki któremu kandydaci mogli zmierzyć się z wieloma obowiązkami w różnych departamentach, a następnie zdecydować o swoim miejscu w firmie.

Nagrodę odebrał Mirosław Antonowicz, dyrektor ds. rekrutacji i zarządzania zasobami ludzkimi mBanku. Na uroczystej gali pokonkursowej tłumaczył, że Bankowe talenty to kolejna wielokanałowa kampania jego instytucji adresowana do młodych. W odpowiedzi spłynęło 1300 aplikacji. Co warte podkreślenia: ich autorami byli przedstawiciele tzw. pokolenia Z, które częściej niż branżę finansową wybiera firmy technologiczne lub zakłada własne.

— Bankowość nie jest już branżą pierwszego wyboru dla młodych ludzi, jak to było 10-12 lat temu. Jedną sprawą jest kampaniarealizowana równolegle w mediach społecznościowych, na portalach, podczas targów pracy i przez mailing. Drugą — konsekwentne budowanie wizerunku mBanku jako dobrego pracodawcy również dla młodych ludzi — mówił Mirosław Antonowicz.

Nic dziwnego, że swoje cele personalne, rekrutacyjne i związane z employer brandingiem mBank realizuje z pomocą nowych mediów. Jest czwartą największą instytucją finansową i pierwszym w historii bankiem online w Polsce. Obsługuje 5 mln klientów indywidualnych i 20 tys. korporacyjnych. Otwiera się na milenialsów. To wszystko zobowiązuje.

W tym roku mBank otworzył swoją nową siedzibę w Łodzi — Przystanek mBank, w której pracuje 2 tys. osób. Placówka aspiruje do miana miejsca pracy przyszłości. Jej wnętrze zaprojektowano zgodnie z najnowszymi tendencjami architektonicznymi, na podstawie konsultacji z zatrudnionymi i wniosków z pilotażu, w którym testowano najnowsze rozwiązania biurowe. Obiekt jest naszpikowany nowoczesnymi technologiami — smartfon działa jako klucz do bramek wejściowych, pozwala odnaleźć salę i ją zarezerwować, a także sprawnie poprowadzić gościa do wyznaczonych stref budynku. W Przystanku mBank znajdują się też 263 sale wyposażone w nowoczesne rozwiązania telekonferencyjne.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Puls Biznesu, Konkurs „Siła przyciągania” — case study laureata

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

Puls Biznesu

Puls Firmy / Zagraj rolę życia w mBanku