Zalando miał w drugim kwartale skorygowany zysk EBIT wzrósł prawie trzykrotnie do 80,9 mln EUR. Przychody wzrosły o 25 proc. do 916 mln EUR. Analitycy ankietowani przez Reutersa prognozowali 78 mln EUR zysku przy 918 mln EUR przychodów.

Reuters zwraca uwagę, że przychody Zalando w Niemczech, Austrii i Szwajcarii rosły o około połowę wolniej niż rok wcześniej, ale marża skorygowanego zysku EBIT dla tych rynków wzrosła czterokrotnie do 13,9 proc. Dla całego biznesu spółki wynosi 4,1 proc.
Zalando chwali się, że wzrost opłacalności wynika z „lewara operacyjnego” będącego efektem dużych inwestycji w rozwiązania technologiczne, logistykę i marketing.
Zalando podwyższyło prognozę tegorocznej marży EBIT do 4,0-5,5 proc. z wcześniejszych 3,0-4,5 proc. Podtrzymało prognozę, według której wzrosu całorocznej sprzedaży ma być bliski górnej granicy przedziału 20-25 proc.
Spółka poinformowała, że liczba jej aktywnych klientów sięgnęła rekordowych 18,8 mln na koniec drugiego kwartału. Każdy z nich dokonuje średnio 3,3 zamówień na rok.
W czwartek Puls Biznesu napisał, że Zalando za 200 mln EUR zbuduje w Gryfinie centrum dystrybucyjne na Polskę i Skandynawię, w którym zatrudni 3 tys. osób.