Zdrowa moda w biurach

opublikowano: 16-09-2014, 00:00

Rośnie zainteresowanie najemców zdrowym stylem życia. Strefy z dietetyczną żywnością i sportowe w biurowcach stają się standardem.

Jeszcze kilka lat temu klub fitness w biurowcu wyróżniał taki obiekt na tle konkurencji. Dziś zjawisko powszednieje.

ZMIANA FRONTU
ZMIANA FRONTU
Po latach zafascynowania grami komputerowymi czy oglądaniem telewizji, społeczeństwo wraca do zwyczaju spędzania czasu wolnego aktywnie. Z roku na rok rośnie liczba biegaczy i rowerzystów. Nic więc dziwnego, że wielu najemców zgłasza zapotrzebowanie na strzeżony parking dla rowerów, prysznice i szafki dla rowerzystów — mówi Karolina Wilczak-Łuczyńska z Knight Frank. [FOT. ARC]

— Po latach zafascynowania grami komputerowymi czy oglądaniem telewizji społeczeństwo wraca do zwyczaju spędzania czasu wolnego aktywnie. Można to zaobserwować choćby na ulicach, gdzie z roku na rok zwiększa się liczba biegaczy i rowerzystów. Nic więc dziwnego, że wielu najemców zgłasza zapotrzebowanie na strzeżony parking dla rowerów, prysznice i szafki dla rowerzystów — mówi Karolina Wilczak- Łuczyńska, starszy negocjator w Knight Frank.

Popularność zyskują także lokale ze zdrową żywnością, siłownie, a nawet… baseny i sauny.

Nowe podejście

Właściciele biurowców prześcigają się w pomysłach na uatrakcyjnienie oferty dla najemców. W warszawskim Eurocentrum Office Complex uruchomiono np. przychodnię rehabilitacyjną. Z kolei właściciel stołecznego Adgar Park West planuje jeszcze pod koniec tego roku otworzyć strefę dla fanów zdrowego trybu życia, w której będzie można m.in. przygotować się do startu w triathlonie czy przetestować sprzęt treningowy. Jak tłumaczy Karolina Wilczak-Łuczyńska w kompleksie można już korzystać z profesjonalnej bieżni, zaś w przyszłości także z bezpłatnych porad trenera.

— Trend na bycie fit ma wpływ także na ofertę gastronomiczną. Coraz częściej miejsce tradycyjnych stołówek czy kantyn zajmują lokale serwujące posiłki typu slow-food bądź potrawy wegetariańskie czy wegańskie — zauważa Piotr Capiga z działu powierzchni biurowych Cushman & Wakefield.

Sposobów promowania zdrowego żywienia wśród pracowników jest jednak więcej. Przykładem może być wrocławska galeria handlowa przylegająca do części biurowej Sky Tower, w której w zeszłym roku zorganizowano jarmark ekologiczny „Wrocław na zdrowie”, na którym można było nie tylko kupić zdrową żywność, ale także wziąć udział w bezpłatnych wykładach poświęconych tej tematyce.

— We Wrocławiu powstaje również budynek biurowy, który będzie zapewniał najemcom basen oraz saunę parową, umiejscowione na dachu. Natomiast w trójmiejskim budynku Alchemia właściciel zorganizował strefę rekreacyjno-sportową obejmującą m.in. pływalnię, basen do kąpieli solankowych i ściankę wspinaczkową— mówi Karolina Wilczak- Łuczyńska.

Opowieści z arkusza zleceń
Newsletter autorski Kamila Kosińskiego
ZAPISZ MNIE
×
Opowieści z arkusza zleceń
autor: Kamil Kosiński
Wysyłany raz w miesiącu
Kamil Kosiński
Newsletter z autorskim podsumowaniem najciekawszych informacji z warszawskiej giełdy.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.

Na celowniku

O rosnącym zainteresowaniu najemców zdrowym stylem życia mówią także deweloperzy.

— Coraz więcej gości restauracji Good Company w kompleksie Business Garden w podwarszawskich Jankach odwiedza stoisko serwujące dietetyczne posiłki. Spodziewamy się, że niebawem przyniesie ono większy dochód niż część oferująca klasyczne dania, jak pizza czy pasta. Zgodnie z życzeniem najemców restauracja otworzyła także stoisko z daniami wegetariańskimi, a niebawem rozpocznie serwowanie dań bezglutenowych — tłumaczy Ewa Łydkowska, szefowa marketingu i PR w SwedeCenter.

Jak pokazują wyniki badania przeprowadzonego wśród najemców tej firmy, 60 proc. z nich jest zainteresowanych uczęszczaniem do fitness clubu, 35 proc. zaś chętnie skorzystałoby ze stacji Veturilo, gdyby była w pobliżu miejsca pracy.

— Do Business Garden Warszawa coraz więcej pracowników przyjeżdża na rowerach. Udogodnienia dla rowerzystów, jak szafki i prysznice są w wprost oblegane. Jeden z najemców, firma Reebok w ramach umowy zasponsorowała sprzęt do gry w siatkówkę i czynnie włączyła się w organizację zajęć CrossFit na świeżym powietrzu, nieodpłatnych dla wszystkich najemców — mówi Ewa Łydkowska.

Podobne podejście do zdrowego trendu ma Arkadiusz Rudzki, dyrektor ds. wynajmu i zarządzania wartością budynków w Skanska Property Poland.

— W każdym z wybudowanych przez nas biurowców normą są stojaki na rowery i szatnie z prysznicami dla rowerzystów. W łódzkim Infosys Green Horizon jest np. 380 miejsc, na których można zaparkować rower. W niektórych obiektach już na etapie planowania zakładamy powstanie centrum fitness — tak jak w budowanym w Warszawie Atrium 2. W strefie usług w naszych biurowcach wielu restauratorów oferuje zdrowe posiłki — mówi Arkadiusz Rudzki.

Podejście właścicieli biurowców do zdrowego stylu życia przejawia się także w ich działaniach na rzecz pracowników.

— Wychodzimy z założenia, że jeżeli stworzymy im warunki sprzyjające prawidłowemu odżywianiu, możemy pomóc im utrzymać dobrą kondycję i samopoczucie, a co za tym idzie sprawić, że będą pełni energii i wydajni w pracy. To dlatego w naszym biurze w czasie spotkań zamiast słodyczy dostępne są zdrowe przekąski, czyli owoce, marchewki, orzechy, bakalie czy jogurty. Dbamy też o to, aby pracownicy codziennie mimo natłoku obowiązków znaleźli 30 minut na przerwę, w czasie której mogą odejść od biurka i w spokoju zjeść ciepły posiłek — tłumaczy Eyal Litwin, prezes Adgar w Polsce.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Anna Gołasa

Polecane