Zdrowa moda w biurach

opublikowano: 16-09-2014, 00:00

Rośnie zainteresowanie najemców zdrowym stylem życia. Strefy z dietetyczną żywnością i sportowe w biurowcach stają się standardem.

Jeszcze kilka lat temu klub fitness w biurowcu wyróżniał taki obiekt na tle konkurencji. Dziś zjawisko powszednieje.

ZMIANA FRONTU
ZMIANA FRONTU
Po latach zafascynowania grami komputerowymi czy oglądaniem telewizji, społeczeństwo wraca do zwyczaju spędzania czasu wolnego aktywnie. Z roku na rok rośnie liczba biegaczy i rowerzystów. Nic więc dziwnego, że wielu najemców zgłasza zapotrzebowanie na strzeżony parking dla rowerów, prysznice i szafki dla rowerzystów — mówi Karolina Wilczak-Łuczyńska z Knight Frank. [FOT. ARC]

— Po latach zafascynowania grami komputerowymi czy oglądaniem telewizji społeczeństwo wraca do zwyczaju spędzania czasu wolnego aktywnie. Można to zaobserwować choćby na ulicach, gdzie z roku na rok zwiększa się liczba biegaczy i rowerzystów. Nic więc dziwnego, że wielu najemców zgłasza zapotrzebowanie na strzeżony parking dla rowerów, prysznice i szafki dla rowerzystów — mówi Karolina Wilczak- Łuczyńska, starszy negocjator w Knight Frank.

Popularność zyskują także lokale ze zdrową żywnością, siłownie, a nawet… baseny i sauny.

Nowe podejście

Właściciele biurowców prześcigają się w pomysłach na uatrakcyjnienie oferty dla najemców. W warszawskim Eurocentrum Office Complex uruchomiono np. przychodnię rehabilitacyjną. Z kolei właściciel stołecznego Adgar Park West planuje jeszcze pod koniec tego roku otworzyć strefę dla fanów zdrowego trybu życia, w której będzie można m.in. przygotować się do startu w triathlonie czy przetestować sprzęt treningowy. Jak tłumaczy Karolina Wilczak-Łuczyńska w kompleksie można już korzystać z profesjonalnej bieżni, zaś w przyszłości także z bezpłatnych porad trenera.

— Trend na bycie fit ma wpływ także na ofertę gastronomiczną. Coraz częściej miejsce tradycyjnych stołówek czy kantyn zajmują lokale serwujące posiłki typu slow-food bądź potrawy wegetariańskie czy wegańskie — zauważa Piotr Capiga z działu powierzchni biurowych Cushman & Wakefield.

Sposobów promowania zdrowego żywienia wśród pracowników jest jednak więcej. Przykładem może być wrocławska galeria handlowa przylegająca do części biurowej Sky Tower, w której w zeszłym roku zorganizowano jarmark ekologiczny „Wrocław na zdrowie”, na którym można było nie tylko kupić zdrową żywność, ale także wziąć udział w bezpłatnych wykładach poświęconych tej tematyce.

— We Wrocławiu powstaje również budynek biurowy, który będzie zapewniał najemcom basen oraz saunę parową, umiejscowione na dachu. Natomiast w trójmiejskim budynku Alchemia właściciel zorganizował strefę rekreacyjno-sportową obejmującą m.in. pływalnię, basen do kąpieli solankowych i ściankę wspinaczkową— mówi Karolina Wilczak- Łuczyńska.

Na celowniku

O rosnącym zainteresowaniu najemców zdrowym stylem życia mówią także deweloperzy.

— Coraz więcej gości restauracji Good Company w kompleksie Business Garden w podwarszawskich Jankach odwiedza stoisko serwujące dietetyczne posiłki. Spodziewamy się, że niebawem przyniesie ono większy dochód niż część oferująca klasyczne dania, jak pizza czy pasta. Zgodnie z życzeniem najemców restauracja otworzyła także stoisko z daniami wegetariańskimi, a niebawem rozpocznie serwowanie dań bezglutenowych — tłumaczy Ewa Łydkowska, szefowa marketingu i PR w SwedeCenter.

Jak pokazują wyniki badania przeprowadzonego wśród najemców tej firmy, 60 proc. z nich jest zainteresowanych uczęszczaniem do fitness clubu, 35 proc. zaś chętnie skorzystałoby ze stacji Veturilo, gdyby była w pobliżu miejsca pracy.

— Do Business Garden Warszawa coraz więcej pracowników przyjeżdża na rowerach. Udogodnienia dla rowerzystów, jak szafki i prysznice są w wprost oblegane. Jeden z najemców, firma Reebok w ramach umowy zasponsorowała sprzęt do gry w siatkówkę i czynnie włączyła się w organizację zajęć CrossFit na świeżym powietrzu, nieodpłatnych dla wszystkich najemców — mówi Ewa Łydkowska.

Podobne podejście do zdrowego trendu ma Arkadiusz Rudzki, dyrektor ds. wynajmu i zarządzania wartością budynków w Skanska Property Poland.

— W każdym z wybudowanych przez nas biurowców normą są stojaki na rowery i szatnie z prysznicami dla rowerzystów. W łódzkim Infosys Green Horizon jest np. 380 miejsc, na których można zaparkować rower. W niektórych obiektach już na etapie planowania zakładamy powstanie centrum fitness — tak jak w budowanym w Warszawie Atrium 2. W strefie usług w naszych biurowcach wielu restauratorów oferuje zdrowe posiłki — mówi Arkadiusz Rudzki.

Podejście właścicieli biurowców do zdrowego stylu życia przejawia się także w ich działaniach na rzecz pracowników.

— Wychodzimy z założenia, że jeżeli stworzymy im warunki sprzyjające prawidłowemu odżywianiu, możemy pomóc im utrzymać dobrą kondycję i samopoczucie, a co za tym idzie sprawić, że będą pełni energii i wydajni w pracy. To dlatego w naszym biurze w czasie spotkań zamiast słodyczy dostępne są zdrowe przekąski, czyli owoce, marchewki, orzechy, bakalie czy jogurty. Dbamy też o to, aby pracownicy codziennie mimo natłoku obowiązków znaleźli 30 minut na przerwę, w czasie której mogą odejść od biurka i w spokoju zjeść ciepły posiłek — tłumaczy Eyal Litwin, prezes Adgar w Polsce.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Anna Gołasa

Polecane