Zegarkom nie kręci się oferta

opublikowano: 07-05-2019, 22:00

Plantwear chciał zebrać 2,4 mln zł na platformie crowdfundingowej. Na razie zebrał mniej, ale z debiutu nie rezygnuje.

W tłumie niełatwo znaleźć inwestora. Plantwear, spółka zajmująca się produkcją i sprzedażą wyrabianych z drewna akcesoriów — głównie zegarków — w połowie marca rozpoczęła ofertę publiczną na platformie crowdfundingowej CrowdConnect prowadzonej przez Dom Maklerski INC. Od lipca ubiegłego roku firmy mogą w ten sposób, bez konieczności przygotowania prospektu lub memorandum informacyjnego oraz uzyskania zgody KNF, pozyskać do 1 mln EUR. Plantwear chciał zebrać 2,4 mln zł, a nowi akcjonariusze mieli osiągnąć maksymalnie 25-procentowy udział w kapitale zakładowym. Na cztery dni przed końcem oferty udało się zebrać niespełna 23 proc. kwoty, czyli 550 tys. zł. Zapisy złożyło na razie 125 inwestorów. Mimo to spółka podtrzymuje zapowiedź debiutu na NewConnect po przeprowadzeniu oferty.

— Inwestorzy wciąż mają szansę dokonywać zapisów do wyczerpania puli. Nie ma mowy o rezygnacji z planu debiutu na NewConnect. Zaraz po przeprowadzeniu oferty publicznej ruszamy z działaniami w zakresie wprowadzenia do obrotu. Pozyskany kapitał pozwala nam na przyspieszenie działań w ramach strategii rozwoju, bo strategię realizujemy konsekwentnie, i to bez kapitału z zewnątrz — mówi Wiktor Pyrzyk, prezes i główny akcjonariusz spółki.

W ubiegłym roku przychody spółki wyniosły 4,7 mln zł i były o 2 proc. wyższe niż rok wcześniej. W tym roku mają wzrosnąć znacznie szybciej — spółka prognozuje, że skoczą o 40 proc., do 6,55 mln zł. Wzrosnąć o połowę — do 0,75 mln zł — ma też zysk netto. W I kw. tego roku Plantwear miał 1,97 mln zł przychodów, co oznacza 181-procentowy wzrost. Na poziomie netto wygenerował 0,186 mln zł zysku wobec 0,174 mln zł straty rok wcześniej. Dominująca w poprzednich latach w przychodach kategoria drewnianych zegarków tym razem pod względem wartości sprzedaży ustąpiła drewnianej biżuterii, przede wszystkim wprowadzonym do oferty pod koniec ubiegłego roku bransoletkom. Z pozyskanych z oferty pieniędzy Plantwear zamierzał w pierwszej kolejności sfinansować stworzenie nowych linii produktowych — miał na to przeznaczyć w tym roku 1 mln zł. Pozostałe cele emisyjne to ekspansja zagraniczna — 0,6 mln zł oraz ulepszenie linii produktów i zasilenie kapitału obrotowego — po 0,4 mln zł. Czy te plany zostaną zrealizowane, jeśli spółka pozyska z oferty znacznie mniej, niż oczekiwała?

— Jeśli kwota emisji będzie niższa niż zakładana, strategię będziemy realizować stopniowo. W pierwszej kolejności pieniądze przeznaczymy na ulepszenie i poszerzenie linii produktowych — krótkie serie zegarków, okulary korekcyjne — oraz ekspansję zagraniczną: mamy już dokładnie rozplanowany start działalności na innych rynkach. Pozostałe cele, np. wprowadzenie na rynek Plantwear Home, będą realizowane, ale wolniej. Na pewno nie zrezygnujemy z żadnego — mówi Wiktor Pyrzyk.

Opowieści z arkusza zleceń
Newsletter autorski Kamila Kosińskiego
ZAPISZ MNIE
×
Opowieści z arkusza zleceń
autor: Kamil Kosiński
Wysyłany raz w miesiącu
Kamil Kosiński
Newsletter z autorskim podsumowaniem najciekawszych informacji z warszawskiej giełdy.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marcel Zatoński

Polecane