Zelmer uwikłany w opcje

KS
opublikowano: 12-12-2008, 17:11

Największy polski producent drobnego sprzętu AGD może nie zrealizować tegorocznych prognoz. Zgodnie z planami przedstawionymi w styczniu w strategii rozwoju grupy Zelmer, przychody ze  sprzedaży miały wynieść w br. 506,3 mln zł, EBITDA 75,5 mln zł, a zysk netto 49,1 mln zł. Po korekcie spółka wypracuje 33,6 mln zł zysku netto i 54,8 mln zł  EBITDA, przy przychodach na poziomie 465,4 mln zł. Wszystko z powodu opcji.

- Najważniejszą przyczyną korekty prognozy wyników jest możliwość utworzenia rezerwy związanej z wyceną zawartych przez spółkę walutowych transakcji opcyjnych. Sytuacja finansowa Zelmera jest obecnie bardzo dobra, dlatego nie istnieje zagrożenie płynności finansowej firmy związane z potencjalnymi płatnościami wynikającymi z zawartych transakcji – wyjaśnia – mówi cytowany w komunikacie Janusz Płocica, prezes Zelmera.

Zelmer, który znaczącą część przychodów realizuje na rynkach zagranicznych, w celu zabezpieczenia przed ryzykiem kursowym zawierał transakcje opcyjne w okresie silnej aprecjacji złotego. W związku z odwróceniem tego trendu i obserwowanym w ostatnich miesiącach znacznym osłabieniem złotego, wystąpiło prawdopodobieństwo negatywnych dla Spółki skutków finansowych. Średni poziom kursów zabezpieczonych transakcjami, których realizacja przypada na 2009 rok wynosi 3,51 PLN za 1 EUR.

- Dynamiczny rozwój na rynku polskim i w Europie Środkowo-Wschodniej jest pochodną mocnych fundamentów naszej spółki. Niestabilna sytuacja na rynku walutowym nie sprzyja obecnie eksporterom, nie spowoduje to jednak ograniczenia planów rozwoju Zelmera -  mówi Janusz Płocica.

Spółka prowadzi już z bankami - stronami transakcji rozmowy w sprawie likwidacji lub zmniejszenia związanego z nimi ryzyka. Na bieżąco będzie także monitorować wykonanie skorygowanej prognozy wyników.

- Akcjonariusze Zelmera  nie mają powodu do niepokoju. Spółka nadal będzie konsekwentnie realizować strategię rozwoju, co znajdzie odzwierciedlenie w osiąganych w przyszłości wynikach finansowych – podkreśla Janusz Płocica.  


 

To musisz wiedzieć dziś rano
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
×
To musisz wiedzieć dziś rano
autor: Kamil Zatoński
Wysyłany codziennie
Kamil Zatoński
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: KS

Polecane