Zielono mi w Olivii

opublikowano: 16-07-2021, 14:00

Olivia Business Centre ma taras widokowy, restaurację szefa kuchni z pięcioma gwiazdkami Michelina, a od niedawna też egzotyczny ogród. Tak chcieli pracownicy biur w tym gdańskim centrum biznesowym, którzy dzięki tym atrakcjom chętniej wracali z pracy zdalnej.

Można budować pokoje relaksu, wstawiać piłkarzyki albo projektować wypasione kuchnie, lecz nic nie zastąpi kontaktu z naturą. Trzy lata temu rezydenci, czyli pracownicy firm wynajmujących biura w Olivii Business Centre – które dziś ma 175 tys. m kw., a docelowo przekroczy 230 tys. m kw – wypełnili ankietę, w której pisali, o czym marzą.

Wyróżniają się:
Wyróżniają się:
Olivia Business Centre z górującą Olivią Star.
101 contries before 50

Zielony magnes

– Poprosili o zieloną przestrzeń do pracy. Wspólnie z nimi stworzyliśmy projekt egzotycznego ogrodu o powierzchni 800 m kw., w tym 120 m kw. to egzotyczny las. Dwa lata temu zamówiliśmy rośliny, m.in.m unikatowe gatunki i 11-metrowe palmy, które zostały ściągnięte z pięciu kontynentów, a po przebyciu kilku stref klimatycznych przeszły wielomiesięczną adaptację. W maju otworzyliśmy zupełnie nową przestrzeń Olivia Garden, w której jest 3 tys. roślin 150 gatunków. Najpierw tylko dla rezydentów, którzy mogli tu przyjść z komputerem i pracować w podwieszanym fotelu albo przy stoliku. Dziś już każdy może kupić bilet i spędzić tu czas. To przestrzeń lifestylowa, turystyczna, ale i do pracy – mówi Krzysztof Król, menedżer komunikacji w Olivii Business Centre.

Jak w raju:
Jak w raju:
Zakątek pracy w Olivia Garden. Jeśli ile ktoś potrafi pracować w takich warunkach...
Jacek Klejment

Nie ujawnia kosztu wybudowania egzotycznego ogrodu.

Jak z obrazka:
Jak z obrazka:
Zaprojektowanego w każdym szczególe Olivia Garden może pracownikom biurowca pozazdrościć niejeden właściciel domku z ogródkiem.
Jacek Klejment

Dla wielu pracowników informacja o otwarciu ogrodu była bodźcem do powrotu do biura. Według szacunków przedstawicieli Olivii, bazujących na podobnych badaniach przeprowadzonych przez Aspire, organizację zrzeszającą firmy świadczące usługi biznesowe w Krakowie, przez całą pandemię do pracy przychodziło więcej osób niż w innych biurowcach.

– Jako jedno z pierwszych centrów biurowych na świecie mamy technologię oczyszczania powietrza jonami stosowaną dotychczas w Białym Domu, Pałacu Prezydenckim w Abu Dabi czy prywatnych odrzutowcach Gulfstream. W częściach wspólnych zastosowaliśmy aktywne powłoki tytanowe tworzące powierzchnie wolne od mikroorganizmów chorobotwórczych. Olivia Business Centre jako pierwszy obiekt na świecie uzyskało w pierwszym półroczu tego roku maksymalną ocenę certyfikacji bezpieczeństwa WELL – wymienia Krzysztof Król.

Przez żołądek do serca

Pracownicy 200 firm, które mają biura w ośmiu budynkach powstającego od 2010 r. Olivia Business Centre, od dwóch lat mogą też jadać w restauracji szefa kuchni, który w sumie zdobył pięć gwiazdek Michelin. To Paco Pérez, kataloński mistrz gastronomii, który ma restauracje Miramar** w hiszpańskim Llança i Enoteca** w Barcelonie, (Cinco) by Paco Pérez* w Berlinie oraz Tast Catala w Manchesterze. Na 33 piętrze Olivii Star, najwyższego 180-metrowego budynku Olivii Business Centre, znajduje się jego restauracja Arco by Paco Pérez oferująca menu degustacyjne. Na tym samym piętrze na gości czeka jego drugi, bardziej casualowy koncept Treinta y Tres, w którym dania są dostępne a’la carte.

Nieruchomości
Najważniejsze informacje z branży nieruchomości mieszkaniowych i komercyjnych. Wiadomości, komentarze i analizy rynkowe.
ZAPISZ MNIE
×
Nieruchomości
autor: Dominika Masajło, Paweł Berłowski
Wysyłany raz w tygodniu
Najważniejsze informacje z branży nieruchomości mieszkaniowych i komercyjnych. Wiadomości, komentarze i analizy rynkowe.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
Bar prawie na dachu:
Bar prawie na dachu:
Bar w restauracji Treinta y Tres na 33 piętrze Olivii Star.
Ivo Ledwozyw

– Restauracje to magnes. Poważny biznes potrzebował przestrzeni do spotkań z klientami. Rezydenci są częstymi gośćmi, przychodzą z pracownikami, klientami i kontrahentami. Jest to jednak także destynacja turystyczna – podkreśla Krzysztof Król.

Wojciech Tyborowski, dyrektor Invest in Pomerania, agencji, która przyciąga inwestorów do Trójmiasta, uważa, że Olivia Business Centre to atut.

– Każda metropolia, która chce odnosić sukcesy w pozyskiwaniu inwestycji, musi posiadać atrakcyjną i nowoczesną infrastrukturę biznesową. Jej jakość i unikalny charakter zawsze są akcentami, które być może nie są czynnikami decydującymi o miejscu inwestycji, ale jeżeli alternatywne lokalizacje są oceniane podobnie pod względem potencjału gospodarczego, to mogą przeważyć szalę. Atmosfera miejsca, tzw. aspekty miękkie i subiektywne odczucia osób decydujących o lokalizacji projektów, mają znaczenie przy pozyskiwaniu inwestycji i dobrze, jeżeli miasta i deweloperzy biorą to pod uwagę – twierdzi Wojciech Tyborowski.

Frontem do miasta

34, najwyższe piętro Olivii Star to z kolei centrum konferencyjno-eventowe, w którym ostatnio koncertował Krzysztof Zalewski.

Szerokie widoki:
Szerokie widoki:
Tak wygląda fragment znajdującego się na 34 piętrze Olivii Star centrum biznesowego.
101 countries before 50

Turyści przyjeżdżają też na piętro widokowe na 32 kondygnacji, gdzie znajdują się restauracja, kawiarnia, plac zabaw i zewnętrzny taras widokowy, z którego można podziwiać panoramę Trójmiasta.

Granie w chmurach:
Granie w chmurach:
Przestrzeń koncertowa na 32 piętrze Olivii Star.
Aleksandra Majewska
Z widokiem na Vidokówkę:
Z widokiem na Vidokówkę:
Bistro Vidokówka na 32 piętrze Olivii Star.
Aleksandra Majewska

Otwarcie na osoby spoza centrum biurowego to tendencja znana na świecie, a nowa w Polsce.

– Restauracje, taras widokowy, centrum eventowe i tropikalny ogród to olbrzymia wartość dodana centrum biznesowego. Podobnie dzieje się w najlepszych obiektach na całym świecie: też nie chcą stać plecami do miasta, lecz zapraszają jego mieszkańców. Przykładami są The Edge, taras widokowy w Nowym Jorku czy Sky Garden w Londynie. W Polsce nie ma równie lifestylowego biurowca, co Olivia Star, jesteśmy pionierami – twierdzi Krzysztof Król.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane