Znany bokser nie wszedł w interes

DTK
opublikowano: 14-12-2007, 00:00

Digit Serve zebrał w Polsce około 20 mln zł od prawie stu klientów. Ofertę inwestycji dostał m.in. znany bokser Tomasz Adamek.

Digit Serve zebrał w Polsce około 20 mln zł od prawie stu klientów. Ofertę inwestycji dostał m.in. znany bokser Tomasz Adamek.

Produkty brytyjskiej spółki Digit Serve (DS) były w Polsce sprzedawane przez CENG Polska i FHU Vinsvin od 2006 r. Z nieoficjalnych informacji wynika, że na obietnicę zysków z kontraktów walutowych skusiło się kilkudziesięciu klientów (w tym, co ciekawe, jedna parafia). Każdy z nich musiał podpisać umowę „o zarządzanie powierzonym kapitałem” i wyłożyć co najmniej 100 tys. zł. Razem dało to około 20 mln zł.

— Kwota może być wyższa. Takie firmy mają tendencję do prowadzenia części rachunków na boku — mówi nasz informator zbliżony do śledztwa.

Czy tak było w tym przypadku, wyjaśni śledztwo, które — powiedział nam Sławomir Kempa, szef CENG — zaczęło się od przesłuchań pracowników CENG Polska i Vinsvin. Zeznali oni, że byli tylko agentami DS, a wszystkie działania podejmowano za granicą. To może oznaczać konieczność wystąpienia przez prokuraturę z wnioskiem o pomoc prawną do Szwajcarii i Wielkiej Brytanii. Tym bardziej że to tam ma się znajdować większość dokumentów klientów.

Nie ma wśród nich Tomasza Adamka, byłego mistrza świata w boksie zawodowym, którego promotorem przez kilka miesięcy, jako pełnomocnik CENG, był Bogusław Bagsik (obaj dziś są w ostrym sporze).

— Umowę o zarządzanie kapitałem zaproponował mi w październiku 2006 r. Mariusz Cebula, przyjaciel pana Bagsika, właściciel Vinsvinu. Nauczony doświadczeniami ze współpracy z panem Bagsikiem, wiem, że celem tej propozycji była chęć „oskubania” mnie przez zainwestowanie oszczędności w niepewne fundusze. Możliwość zwrotu z inwestycji na poziomie 5 proc. miesięcznie wydała mi się tak nierealna, że się nie zdecydowałem. Słyszałem jednak, że na Żywiecczyźnie sporo osób zrobiło inaczej i dziś tego żałuje — mówi Tomasz Adamek.

Czy rzeczywiście klienci tracili pieniądze zainwestowane w DS? Ustaliliśmy, że ani do KNF, ani do prokuratury nie wpłynęły żadne skargi.

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: DTK

Polecane