Zostań tajnym współpracownikiem

DCZ
opublikowano: 09-08-2009, 09:40

Tajemniczy klienci krążą po Polsce. Tylko w  ostatnich dwóch miesiącach na infoPraca.pl było dla nich 800 ofert.

Tajemniczy klient lub inaczej Mystery Hopper albo Mystery Client zastępuje popularną niegdyś książkę skarg i zażaleń. Udając osobę zainteresowaną zakupem towaru lub usługi, ocenia pracowników sklepu czy punktu usługowego: sposób pracy, fachowość, zaangażowanie, podejście do klienta.

— Pracodawcy zdają sobie sprawę z tego, że na konkurencyjnym rynku jakość obsługi jest decydująca — może zachęcić lub zniechęcić klienta do powtórnego skorzystania z oferty sklepu bądź firmy — mówi Aneta Matysek, dyrektor ds. sprzedaży serwisu infoPraca. pl.

Tajemniczy klient znajdzie pracę nie tylko w dużych miastach. Najwięcej takich ofert pracy jest obecnie w Wielkopolsce, na Śląsku i Mazowszu. Zajęcie to jest bardzo popularne. Średnio na jedno ogłoszenie zamieszczone na stronach infoPraca.pl odpowiadają 44 osoby.

— Wymagania stawiane kandydatom nie są wygórowane. Powinni mieć minimum średnie wykształcenie, dostęp do internetu i wysoką kulturę osobistą. Dodatkowym atutem jest doświadczenie w badaniach marketingowych. Tajemniczy klienci mają być komunikatywni, rzetelni i uczciwi, a także spostrzegawczy, by podczas wizyty zapamiętać wiele szczegółów, np. imiona pracowników czy wygląd ekspozycji w sklepie — wylicza Aleksandra Nowak, menedżer projektu w firmie audytorskiej Vision SecretClient.

Tajemniczych klientów zatrudniają przede wszystkim duże sieci handlowe, salony samochodowe, firmy ubezpieczeniowe i telekomunikacyjne a nawet stacje paliw i sklepy AGD — także w małych miastach. Dlaczego? Jak wynika z badań Vision SecretClient, dziewięciu na dziesięciu niezadowolonych klientów nie wnosi skarg, ale siedmiu już nigdy nie wraca do sklepu, z którego nie są zadowoleni. W dodatku podzielą się swoją opinią z ośmiorgiem znajomych. A koszty pozyskania nowego klienta są pięciokrotnie większe niż utrzymanie dotychczasowego. W dodatku dziewięć z dziesięciu takich prób kończy się klęską.

— Korzystanie z usługi mystery client jest często wykorzystywaną formą badań jakości obsługi klientów w Carrefourze. Dzięki tak zebranym informacjom możemy szybko wprowadzać ewentualne zmiany i stale doszkalać naszych pracowników — mówi Iwona Krawczyk, senior manager z Biura Analiz Rynkowych Carrefour Polska.

Praca w charakterze tajemniczego klienta jest dorywcza. Najczęściej na umowę zlecenie lub o współpracy.

— Wynagrodzenie za jedną wizytę tajemniczego klienta wynosi od 20 zł netto, zależnie od skomplikowania i poświęconego na nią czasu — informuje Aleksandra Nowak.

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: DCZ

Polecane