Zyski LVMH ucierpiały z powodu terrorystów

Przemek Barankiewicz
opublikowano: 2002-03-08 10:21

LVMH, największy na świecie producent dóbr luksusowych, poinformował o ostrym spadku zysku netto w 2001 r. Zaledwie 10 mln EUR, w porównaniu z 722 mln EUR rok wcześniej, to efekt wysokich rezerw utworzonych przez część detalicznych spółek z konglomeratu, Rezerwy związane są ze spadkiem ruchu turystycznego po atakach terrorystycznych na USA.

W 2001 r. sprzedaż LVMH wzrosła o 5 proc. do 12,2 mld EUR. Negatywny wpływ prowizji został zrównoważony jednorazowym zyskiem 864 mln EUR ze sprzedaży pakietu akcji włoskiego Gucci.

Początek tego roku jest obiecujący. W pierwszych dwóch miesiącach sprzedaż wzrosła o 9 proc. w porównaniu z analogicznym okresem 2001 r.

LVMH do swojej szerokiej oferty zalicza wina (marki Dom Perignon, Moet & Chandond), koniaki (Hennesy & Hine), perfumy (Christian Dior, Guarlain, Givenchy), odzież (Christian Lacroix, Donna Karran, Kenzo), zegarki i biżuterię (TAG Heuer, Ebel). Ma sieć sklepów, m.in. Sephora (kosmetyki), Synchrony (zegarki), Solstice (okulary słoneczne).

Giełda w Paryżu zareagowała na wyniki 0,5-proc. spadkiem kursu LVMH.

ONO